DERS ADI

: İknanın Dili

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 5060 İknanın Dili SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZGE CAN ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Genel Dilbilim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ikna dilinin nasıl kodlandığının ve iletişim sürecine nasıl aktarıldığının kavranmasını sağlamak ve ideoloji ile ikna arasındaki köprüyü kurmaktır. Söz konusu köprünün kurulmasından sonra öğrencinin diksiyon ve söyleyiş yanlışları, etkili iletişimin önündeki engeller ve etkili konuşma sunum araçlarının kullanımı vb. bilgilerle öğrencinin donanması ve sav metni kodlama teknikleriyle ikna edici konuşma yapabilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İkna dili ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   İkna ve dil arasındaki ilişkiyi özellikleriyle açıklayabilmesi
3   İkna dilinin iletişim sürecine nasıl aktarıldığı, nasıl aktarması gerektiği, buna bağlı olarak farklı alanlarda iletişimin nasıl kurgulandığını belirtebilmesi
4   Etkili konuşma ve dinleme stratejileriyle ikna sürecinin nasıl başarılacağını ayırt edebilmesi
5   İkna ve ideoloji ilişkisiyle ilgili verilen bulgulardan yola çıkarak sonuç çıkarabilmesi ve toplum önünde etkili konuşma yaparak ikna sürecini işletebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İkna, Kanıtlama, İnandırma Üzerine I Wodak, R. (Ed.). (1989). Language, power and ideology: Studies in political discourse (Vol. 7). John Benjamins Publishing.
2 İkna, Kanıtlama, İnandırma Üzerine I Dillard, J. P., & Pfau, M. (2002). The persuasion handbook: Developments in theory and practice. Sage Publica
3 İkna Dilinin Yapısal Özellikleri Fabrigar, L. R., MacDonald, T. K., & Wegener, D. T. (2005). The structure of attitudes. The handbook of attitudes, 80.
4 İkna Dilinin İşlevsel Özellikleri
5 İkna ve İdeoloji İlişkisi
6 Etkili İletişim Teknikleri I
7 Etkili İletişim Teknikleri II
8 Ara Sınav
9 Sav Metinlerinin Türsel Özellikleri Rose, C. M. (1994). Property and persuasion Essays on the history, theory, and rhetoric of ownership.
10 Sunum I: Bireysel Uygulama
11 Sunum II: Bireysel Uygulama (Serbest Konu)
12 Sunum III: Grup Uygulaması
13 Sunum IV: Grup Uygulaması (Serbest Konu)
14 Olasılıksız Savunu-İkna

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aune, R. K., & Kikuchi, T. (1993). Effects of language intensity similarity on perceptions of credibility relational attributions, and persuasion. Journal of Language and Social Psychology, 12(3), 224-238.
Büyükkantarcıoğlu, N., & Yarar, B. (2006). Dil ve ikna: Türk politika söyleminde ikna edici önerme yapıları. Dilbilim Araştırmaları, 90-113.
Dillard, J. P., & Pfau, M. (2002). The persuasion handbook: Developments in theory and practice. Sage Publications.
Fabrigar, L. R., MacDonald, T. K., & Wegener, D. T. (2005). The structure of attitudes. The handbook of attitudes, 80.
Hyland, K. (1998). Persuasion and context: The pragmatics of academic metadiscourse. Journal of pragmatics, 30(4), 437-455.
Krabbe, E. C. (1992). So what Profiles for relevance criticism in persuation dialogues. Argumentation, 6(2), 271-283.
Rose, C. M. (1994). Property and persuasion Essays on the history, theory, and rhetoric of ownership

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Soru-Yanıt
4. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 PRJ PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ * 0.20 + SUN * 0.20 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + PRJ* 0.20 + SUN * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1,2,3: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4 ve 5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 17 17
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 7 7
Proje Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15555
ÖK.25
ÖK.3
ÖK.45
ÖK.55