Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kamu Yönetimi Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ZERRİN TOPRAK KARAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Kamu Yönetimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kamu yönetimindeki yeni gelişmelerin temelinde günübirlik kararlar yerine, yerelden ulusala geliştirilen, geleceği de dikkate alan programların bir bütün olarak kalkınma hedefleri ile birlikte değerlendirilmesi öne çıkarılmıştır. Yerel mevzuatın temeli, hizmetlerin yerine getirilmesindeki kurguyu stratejik planlamaya dayandırmıştır. Konular, stratejik planlama nedir , kılavuz bilgileri, merkez ve yerel düzeyde uygulama modelleri, merkez-yerel yönetim ilişkileri temeline dayandırılmıştır. Ayrıca alanın stratejik planlamasında ve sürdürülebilir kalkınmanın uygulamaya dönük bir aracı olan Çevresel Etki Değerlendirmesi ve Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) incelenecektir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Zerrin Toprak (2012); Çevre Yönetimi ve Politikası, Birleşik Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
iletişim bilgileri: Prof. Dr. Zerrin Toprak Karaman, Dokuz EylülÜniversitesi İktisadi ve İdari BilimlerFakültesi, zerrin.toprak@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|