DERS ADI

: Küreselleşme ve Ekonomik Aktör Olarak AB

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 6072 Küreselleşme ve Ekonomik Aktör Olarak AB ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURÇAK MÜGE VURAL

Dersi Alan Birimler

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı AB nin küresel ekonomik sistem içindeki yerini AB ticaret politikaları ve rejimlerini temel alarak incelemektir. Bu bağlamda küresel ekonomik sistem içerisinde gücün yeniden şekillenmesi, küreselleşme-bölgeselleşme ilişkisi, küreselleşme ve göç, küreselleşme ve çevre, Lizbon Antlaşması sonrası AB nin küresel faaliyetlerinde gerçekleşen değişiklikler ele alınacak başlıca konulardır. Ayrıca, AB nin küresel sistem içinde maruz kaldığı tehditler ve elde ettiği fırsatlar da analiz edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   AB nin, sosyal, ekonomik ve kültürel olarak küreselleşmiş sistem içerisindeki rolü hakkında yeterli bilgi sahibi olma,
2   Küreselleşme ve bölgeselleşme kavramları hakkında yeterli bilgi sahibi olma,
3   Ticaret, yatırım, çevre ve göç konularında gerçekleşen küresel gelişmelerin sonuçları hakkında yeterli bilgi edinme,
4   Küresel ekonomik sistem içerisinde gerçekleşen ana tartışma konuları hakkında yeterli bilgi edinme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş (Küreselleşme: Yeni Olan Ne )
2 Küreselleşmenin Yeni Politik Ekonomisi
3 Bölgeselleşme ve Küreselleşme
4 Yeni Bölgeselcilik ve AB nin Rolü
5 Ticaret ve Küreselleşme
6 Mali Küreselleşme
7 Küreselleşme ve Göç
8 Küreselleşme, Yoksulluk ve Eşitsizlik
9 Uygulanabilir Küreselleşme
10 Ticaret ve AB Kalkınma Gündemi
11 Küreselleşmenin Yönetişiminde AB nin Rolü
12 Küresel Aktör Olarak AB: Günümüz
13 Küresel Aktör Olarak AB: Yarın
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Higgott, Richard and Anthony Payne, The New Political Economy of Globalization, Volume 1, Edward Elgar Publishing, 2000.
Leamer, Edward E., A Flat World, A Level Playing Field, a Small World After All, or None of the Above , Review of Thomas L Friedman, The World is Flat. April 16, 2006, http://uclaforecast.com/reviews/Leamer_FlatWorld_060221.pdf
Lechner, Frank and John Boli, Globalization Reader, Blackwell Publishing, 2004.
Rosamond, Ben, Babylon and On Globalization and International Political Economy , Review of International Political Economy, 0: 4, 2003, ss. 661-671.
Scholte, Jan Aart, Global Capitalism and the State , International Affairs, v. 73 n. 3, July 1997, ss.427-52.
Weinstein, Michael M., Introduction , ed. Michael M. Weinstein, Globalization: What's New Columbia University Press, 2005.
Sharma, Shalendra D., The Many Faces of Today s Globalization: A Survey of Recent Literature , New Global Studies, Volume 2, Issue 2, 2008.
Keohane, Robert O., Introduction: F

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, haftalık makaleler, sunumlar ve sınav

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

yazılı sınav yöntemi

Değerlendirme Kriteri

1.Öğrencilerin derse gerekli okumaları yaparak, tartışmalara hazır şekilde gelmesi gerekmektedir.
2.Öğrenciler küresel sistem içerisinde AB nin rolünü açıklayabilmelidir.
3.Öğrenciler Avrupalılaşma ve bölgeselleşme kavramlarına ilişkin temel tartışma konuları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
4.Öğrenciler insan hakları, terörizm, ekonomik/ekolojik krizler ve çevre krizleri gibi başlıca küresel gelişmenin sonuçlarına ilişkin yeterli bilgi edinmelidir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Telif hakkı ihlali yapan öğrenciler disiplin cezasına çarptırılır.
2.Derslere katılım (en az %70) zorunludur.
3.Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Geciken ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Kitap Okuma 14 2 28
Sunum hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15444
ÖK.243443334
ÖK.3544444334
ÖK.444334