DERS ADI

: FOTOĞRAF VE DİĞER SANATLAR II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 5064 FOTOĞRAF VE DİĞER SANATLAR II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fotoğraf ve diğer sanatların modern sonrası dönemde dönüşümünün birbirleriyle olan geleneksel ve ötesi ilişkilerin, bilgisini tespit tarif edebilme. Fotoğraf ve sanatın geleneksel dışavurum biçimlerini karşılaştırabilme, ilişkilendirebilme(resim, sinema, heykel, grafik, tekstil, tiyatro..) Gelişen yeni dönemin yeni sanat anlayışı olan Medya Sanatının temel kavramlarını ve düşüncesini açıklayabilme. Sanatın güncellenme koşullarını ve araçlarını takip edebilme. Geçmişin sanat biçimleriyle sanal sanatı tartışabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotoğraf, Sinema Yaratıcılığının ve bilgisinin farklı ve yeni sanatsal üretimlerin gelişiminde kullanılabilmesi
2   Avangard ve sonrası süreçte plastik sanatlar ve bilgisinin(Resim, heykel, grafik..) fotoğraf sanatıyla olan ilişkileri ve sonuçlarının analiz edilebilmesi
3   İmaj çağı fotoğraf ve diğer sanat ilişkilerinin(Edebiyat, Tiyatro, Müzik, Sinema..) geçerliliğinin kurulup açıklanabilmesi
4   Çağdaş sanat içinde(Düzenleme, Oluşum,Performans..); fotoğraf ve diğer sanat ilişkilerinin kurulup geliştirilebilmesi
5   Fotoğraf ve diğer sanatların; sanal sanat ve estetiğinin oluşumunda tasarımsal ilişkilerin uyarlanabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğraf, Sinema Sanatının Empresyonist Vizyonla ilişkileri, sonuçları
2 Fotoğraf Resim Sanatı İlişkileri(Pistorealism, Saf Fotoğraf, Hiperreel Resim,Fotopentür, Fotokolaj, Montaj )
3 Fotoğraf Grafik Sanatı İlişkileri(Afiş,Pin Up,Animasyon, Çizgi Roman..)
4 Fotoğraf Ve Heykel Sanatı İlişkileri(Rodin, Brancusi, Land Art, Medya Sanatı)
5 Fotoğraf Ve Edebiyat İlişkileri(Fotoroman, Haiku, Şiir, Çağdaş Sanat)
6 Fotoğraf Ve Müzik İlişkileri Requiem- Ağıt
7 Ara Sınav
8 Fotoğraf Ve Tiyatro İlişkileri(İfade, Ritüel, Dramatizasyon, Kritik An..)
9 Fotoğraf Ve Sinema İlişkileri(Zaman, Suret, Tasvir..)
10 Fotoğraf Ve Sinema İlişkileri(Zaman, Suret, Tasvir..)
11 Çağdaş Sanattan Sanal Sanata
12 Çağdaş Sanattan Sanal Sanata
13 Çağdaş Sanattan Sanal Sanata
14 Çağdaş Sanattan Sanal Sanata

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, 2002
-W.M.T. Mitchell, Iconology: Image, Text, Ideology, Paradigma, 2005
-Beatrice Lenoir Sanat Yapıtı, YKY, 2003
-John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 1986
-David Norman Rodowick, Reading The Figural or Philosophy After The New Media, 2001
-Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi
-Currie Gregory, Image And Mind. Cambridge: Cambridge University Pres, 1995
-Türkoğlu, Nurçay, Görü-yorum Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü, 2000
-Dempsey, Amy. Art in the Modern Era. Thomas and Hudson Ltd.: London, 2002
-Wands, Bruce Dijital Çağın Sanatı. Çev: Osman Akınhay, Akbank Kül. San. Yay. 2006
-Hal Foster, Rosalind Krauss, Y.Alain Bois, Art Since 1900
-Michel Frizot, A New History Of Photography, Könemann
-Baudrillard Jean,Tam Ekran,Ç:B.Gülmez,Y.K.Y,İst,1997
-Walter Benjamin,Pasajlar,Ç:A.Cemal,Y.K.Y,İst,2001
-Phil Slater,Frankfurt Okulu,Çev:A.Özden, Kabalcı Yayınevi,İstanbul,1998
-James Monaco, How To Read a Film: Technology: Image & Sound: Enhanced and Expanded, 2013,
Baudrillard J. (1997). Tam Ekran, (çev. B. Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1998).Simülakrlar ve Simülasyon, (çev. O. Adanır). İzmir: D.E.Ü. Yayınları.
- Fischer Ernst,Sanatın Gerekliliği,Ç:C.Çapan,İmge Kitabevi,Ankara,1990
- Eagloton Terry,Estetiğin İdeolojisi,Ç:A.Çitil,Özne Yay.İst,1998
- Slater, Phil ,Frankfurt Okulu,Çev:A.Özden, Kabalcı Yayınevi,İstanbul,1998



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Gerekli literatür öğrencilere verilir.
2- Ders konuları görselleştirilir
3- İnteraktif tartışma ortamı yaratılır, beyin fırtınası yapılır.
4-Tartışılan konulardan bilimsel makale çıkarılması istenir.
5-Yapılan bilimsel çalışmalar değerlendirilir.
6-Kent kültürünün içinde gerçekleşen farklı sanatsal etkinlikler seçilerek yerinde katılımlar ve değerlendirmeler yapılır.
7- Konusunun uzmanı sanat adamları derse davet edilir, ders konusu bağlamında tartışma ortamı ve öğrencinin katılımı sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 +ODV * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.25 + BUT * 0.45


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Sadık Tumay
sadik.tumay@deu.edu.tr
02323016702

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333322313213
ÖK.2323333323323
ÖK.3332333323323
ÖK.4333333323333
ÖK.5333333313223