DERS ADI

: Kültür Turizmi ve Miras İlişkisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CON 5062 Kültür Turizmi ve Miras İlişkisi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞEBNEM GÖKÇEN

Dersi Alan Birimler

Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans
Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kültür turizminin tarihi kentlerin ekonomik olarak canlanmalarında yeni olanaklar sağlayan, ancak buna paralel olarak kültürel kaynakları tehdit eden bir büyüme mekanizmasını oluşturduğu noktasından hareketle, kültür turizm temelindeki bilgilendirmeler ışığında alanın koruma ile ilişkisine odaklanmaktadır. Tartışmalar koruma alanının soyut ve somut kaynakları, kültürel miras endüstrisi, yaratıcı endüstri, otantizm, turizm erozyon sürecinindinamikleri ile kültür politikaları üzerinde yürütülecektir. Ders, tarihi koruma ile turizm gelişmeleri arasındaki ilişkileri irdelerken, bakış açısını kentsel planlama kavramları ve stratejileri üzerindeki tartışmalara yönlendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   turizm kavramı ve koruma / miras bakış açısından büyüyen kültür sektörünün uygulamalarına ilişkin bilgilendirmek
2   Türkiye ve diğer ülkelerdeki kültür turizmi politikalarının, pazarlanmasının ve uygulamalarının analizi ve incelemesini yapabilmek ve daha geniş kapsamlı bir kavrayışla koruma alanı ile ilişkisini kurmak
3   kültürel mirasa yönelik turizm ve kapsamına ilişkin edinilen çağdaş bilgiyi yorumlayabilmek
4   konu ile ilgili araştırma ve analiz etme becerisi yanısıra eleştirel değerlendirmelerde bulunabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koruma / Miras ile Turizm Arasındaki İlişkiye Giriş
2 Kültür Turizmi Bakış Açısından Koruma / Miras Alanınının Kavramsallaştırılması
3 Koruma Alanlarında Kültür Turizmi - Arkeolojik Sit Alanları
4 Koruma Alanlarında Kültür Turizmi Doğal Sit Alanlarında yerel perspektifler
5 Koruma Alanlarında Kültür Turizmi Kentsel Sit Alanlarında yerel perspektifler
6 Kentsel Tarihsel Merkezler ve Kültür-Eksenli Dönüşüm - Kültür Bölgeleri Kavramı
7 Kentsel Tarihsel Merkezler ve Kültür-Eksenli Dönüşüm - Yerel Örnekler
8 Festivalleşme tartışmaları
9 Otantizm tartışmaları
10 Koruma politikaları
11 Ara ödev teslimi Ödev taslak raporlarının ara teslimi
12 Koruma-eksenli turizm yönetimi
13 Kültür Politikalarına ilişkin Perspektifler
14 Nihai değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Timothy, D.J. & Boyd, S. (2003) Heritage Tourism, Prentice Hall, UK.
Herbert, D.T. (1995) Heritage, Tourism and Society, Mansell Publishing, UK.
Richards, G. (Ed.) (2007) Cultural Tourism, Routledge, UK.
Urry, J. (1990) The Tourist Gaze. Sage, London, UK.
Bianchini, F. & Parkinson, M. (1993) Cultural Policy and Urban Regeneration: The West European Experience. Manchester University Press, NY, USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bilgilenmek Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir.
Yorumlama ve çözümleme Ödev ile ölçülmektedir.
Eleştirel Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 +YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sebnem.gokcen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11:00 - 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımları 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 1 65 65
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 2 20
Ara sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.3111
ÖK.411