DERS ADI

: Deprem Tehlike Analizinin Temel İlkeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DEP 5006 Deprem Tehlike Analizinin Temel İlkeleri SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET UTKU

Dersi Alan Birimler

Deprem Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans
Deprem Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Deprem risk uzmanı adaylarına, deprem tehlikesini yönlendiren olayları tanıtmak, deprem tehlike analiziyle iletişimini sağlamak ve deprem-tehlike-risk sisteminin oluşumunu, yönlendirilmesini, izlenmesini vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deprem tehlikesi ve risk kavramlarını tanımlayabilme
2   Deprem-Tehlike-Risk ilişkisini tanımlayabilme
3   Deprem tehlike analizinin temel yaklaşımlarını tanımlayabilme
4   Deprem kaynak türlerine göre tehlike analizlerini tanımlayabilme
5   Risk azaltmayı tanımlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Tehlike ve Risk kavramları: anlamı, işlevi... Ödev-1: İstatistiksel olarak risk çalışmaları
2 Deprem-Tehlike-Risk ilişkisi İstatistik analizde tehlikenin yeri
3 Tehlike analizinde deprem ögeleri Ödev-2: Depremlerle ilgili tehlike analizi çalışmaları
4 Sismotektonik bölge ve sismotektonik kaynak: tanımı ve örnekler...
5 Deprem tehlike analizinin temel yaklaşımları Ödev-3: Depremlerle ilgili risk çalışmaları çalışmaları
6 Arasınav-1
7 Deprem kaynak türleri Çizgisel kaynağa göre tehlike analizi
8 Nokta kaynağa göre tehlike analizi Ödev-4: Kaynak türüne göre deprem tehlikesi çalışmaları
9 Alan kaynağına göre tehlike analizi
10 Karmaşık kaynağa göre tehlike analizi
11 Deprem riskini azaltma Kabuledilebilir Risk Ödev-5: Türkiye'deki risk azaltma çalışmaları
12 Arasınav-2
13 Tehlike analizinde özel uygulamalar
14 Özel uygulama sunumları ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

TEMEL KAYNAKLAR:
1)- Leon REITER
Earthquake Hazard Analysis
Columbia University Press, New York, USA, 1990

YARDIMCI KAYNAKLAR:
1)- Robert S. YEATS, Kerry SIEH, Clarence R. ALLEN
The Geology of Earthquakes
Oxford University Press, Oxford, 1997

2)- Thorne LAY, Terry C. WALLACE
Modern Global Seismology
Academic Press, California, 1995

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, Ödev ve Arasınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS 1 ARASINAV 1
2 ARS 2 ARASINAV 2
3 ODV ÖDEV
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS 1* 0.10 + NOTARS 2 * 0.10 + ODV * 0.30 + YSS * 0.50
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS 1* 0.10 + ARS 2 * 0.10 + ODV * 0.30 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav-1 (%10): ÖÇ-1,2,3
Arasınav-2 (%10): ÖÇ-2,3,4,5
Ödev (%30): ÖÇ-1,2,3,4,5
Final sınavı (%50): ÖÇ-1,2,3,4,5

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Yönetmelikte tanımlanan şekliyle, derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Y.Doç.Dr. Mehmet UTKU, mehmet.utku@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dışındaki tüm saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 4 44
Ödev Hazırlama 5 15 75
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.153
ÖK.23
ÖK.343
ÖK.443
ÖK.54334