DERS ADI

: Denizel Fasiyes Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DJJ 5057 Denizel Fasiyes Analizi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUHAMMET DUMAN

Dersi Alan Birimler

Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Yüksek Lisans
Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Doktora

Dersin Amacı

Deniz bilimleri alanında kıyıdan açıkdeniz ortamlarına kadar değişen aralıkta temel bilgilerin aktarılması, denizel sismik verilerin işlenmesi ve stratigrafik olarak yorumlanması konusunda yetenek ve beceri kazandırmak. Denizel araştırma yapan yerbilimcilere deniz tabanaltı yapılarının kapsamlı araştırılmasını içeren ve ayni zamanda problem çözme, sunum ve karşılıklı iletişimin de dahil olduğu temel becerileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Denizel sismik verilerin stratigrafik anlamda yorumlanması ve değerlendirilmesi esasına dayalı olan denizel fasiyes analizleri
2   Yansıma konfigürasyonlarının temsil ettiği ortamları ve jeolojik önemini anlamak
3   Sismik veri setleri kapsamında depolanma modellerini betimlemek
4   Sismik fasiyes haritalarının değerlendirilmesiyle ortamsal ve litofasiyes haritaları üretilmesi ve değişik ortamlarda etkin olan jeolojik işlevlerin saptanması
5   Öğrenciler seçilen analiz yönteminin altında yatan varsayımlar ile fayda ve eksiklerini öğrenecekler
6   Sığ ve derinsu silisiklastikleri ile kıyıdan derin denize kadar tüm ortamlardaki karbonatları temsil eden farklı depolanma sistemlerinin tanımlanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 Yansıma Modelleri ve Ortamsal Özellikler
3 Sığ Denizel Depolanma Sistemi
4 Sismik Fasiyes Yorumları
5 Sistem modelleri, İstif Stratigrafisi ve Dinamik Stratigrafi
6 İstifler ve Temel Model
7 Vize Sınavı
8 Yorumlanmış Sismik Örnekler
9 Bütünleyici Fasiyes Diyagramlar
10 Denizel İstif Stratigrafisinde Güncel Kavramlar
11 İstif Hiyerarşisi ve Alternatif İstif Modelleri
12 Özel Araştırma Haritaları, Jeolojik Tarihçe ve Kronostratigrafi
13 Tektonik Olarak Aktif Olan Basenlerde İstif Stratigrafisi.
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Walker, R.G. and James, N .P. (1992). Facies Models Response to Sea-level Change, GEO Text 1, Geological Association of Canada.

Referanslar:
Matthews, R.K. (1984). Dynamic Stratigraphy: an introduction to sedimentation and stratigraphy. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 489p. ISBN 0132221098
Schole, A. P. and Spearing, D. Sandstone depositional environments. AAPG Memoir 31. 1982

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders, teorik ve bilgi transferi içeren ders ve Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü arşivinde yer alan denizel veri işleme, derleme ve yorumlama uygulamaları şeklinde yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Sınavlar
Dönem boyunca iki sınav gerçekleştirilecektir.
Ara Sınav (%20), Final sınavı (%60), Sunum (%20)
Sınavlar, denizel fasiyes analizlerinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi elde edilmesi ve yöntemin uygulanması becerisini ölçecektir. Her sınav sınıf materyalini kapsayacak ve ödev olarak verilen uygulamaları içerecektir.
2. Proje, Sunum ve Katılım
Öğrencinin problemler üzerinde çalışması ve bunları anlaması, öğrencinin dersi başarı ile tamamlayabilmesi için şarttır. Öğrencilerin dersin içeriği ile ilgili herhangi bir konuda sunumlar hazırlaması ve hazırlanan sunumların sınıf içinde tartışmasının gerçekleştirilmesi ile öğrencilerin tartışma, derse katılım ve yorum kabiliyetleri geliştirilecektir

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlarda her bir bölümden bir ana konu yer alacaktır. Her bir konuya ilişkin bir ya da daha fazla soru sorulacaktır. Sınav sorularının puan değerlendirmesi öğretim üyesinin belirlediği puan sistemine göre gerçekleştirilecektir.
2. Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (i) derslere katılım durumuna, (ii) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (iii) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.
3. İki not arasındaki sınırda olan notlar için iyi bir katılım, notunuzu bir üst düzeye taşıyacaktır.
4. Konunun açık bir şekilde anlaşılmış olması, veri değerlendirme sonuçlarının doğruluğu, dersin içeriği ile ilgili hazırlanan sunumlar üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

02322785565/119

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, Perşembe; 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 8 4 32
Alan/saha çalışması 4 6 24
Sunum Hazırlama 12 1 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15141331311355
ÖK.25151221211255
ÖK.35121331311335
ÖK.44131221211245
ÖK.52121221211245
ÖK.63121331311345