Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ MELİH BELEVİ |
Dersi Alan Birimler |
Konstrüksiyon ve İmalat Doktora |
Dersin Amacı |
Mekanik tasarım, tasarım yöntemi ve stratejilerinin tanıtılması. Ağırlık azaltma, rijitlik, gerilmeler, bağlantı şekilleri gibi faktörler dışında tasarıma etki eden unsurların, Ar-Ge ye dönük tasarım faaliyetlerinin organizasyonu ve yenilik kavramının öğrenilmesi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Fundamentals of Machine Design, P. Orlov, VI, V2, Mir Publishers, Moscow, 1976 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamında akılda kalıcılığı arttırmak ve daha iyi anlaşılırlık sağlamak amacıyla sunum yapılmaktadır. Konstrüktif örnekler incelenerek deneyim kazanılması sağlanmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İki ara sınav yapılmakta ve her bir ara sınav % 20 ve final sınavı % 50 oranında, hazırlanan ödev sunularının her biri % 5 oranında dikkate alınmaktadır. |
Değerlendirme Kriteri |
Ders kapsamında işlenen tasarım esasları ve parametreleri şematik (şekilsel) sorularla, iki ara sınav ve bir final sınavı ile değerlendirilir. ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ4, ÖÇ5 sınavlar ile değerlendiriliyor. Ödevler aynı çıktıların bağımsız çalışmada elde edilebilmesinin kontrolünü sağlıyor. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders saatlerinden önce veya sonra 1 saat ders programına göre uygulanır |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|