Ders Bilgileri
| 
 
 | 
| Dersi Veren Birim | 
| Fen Bilimleri Enstitüsü | 
| Dersin Düzeyi | 
| Yüksek Lisans | 
| Ders Koordinatörü | 
| PROF.DR. HÜMEYRA BİROL | 
| Dersi Alan Birimler | 
| Restorasyon Yüksek Lisans | 
| Dersin Amacı | 
| Bu dersin amacı, taşınmaz kültür varlıklarının tekil yada doku ölçeğinde korunmasına yönelik müdahale kararlarını üretmektir. Bu amaçla üretilen rölöve- restitüsyon- restorasyon projeleri ile ele alınan kültür varlığının nitelikleri, koruma değerleri ve dönem müdahaleleri tespit edilmekte; koruma öncelikleri belirlenmekte; işlev ve kullanım kararları üretilmekte ve sağlıklaştırma teknikleri belirlenmektedir. | 
| Dersin Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
| 
 | 
| Dersin Öğretim Türü | 
| Örgün Öğretim | 
| Dersin Önkoşulu/Önkoşulları | 
| Yok | 
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | 
| Yok | 
| Ders İçeriği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | 
| Ders İçin Önerilen Kaynaklar | 
| - | 
| Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | 
| Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler incelenen kültür varlığına ait koruma problemlerini belirler, müdahale kararları geliştirir, kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi kritikler, ara değerlendirmeler ve finalde yapılan jüri sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır. | 
| Değerlendirme Yöntemleri | ||||||||||||||||||||
| 
 
 *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. | 
| Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar | 
| Ara Sınav ve Final Sınavı yerine öğrencilerin ara jüri ve final jüriye hazırlanması beklenmektedir. | 
| Değerlendirme Kriteri | 
| ARA JÜRİ            %20      | 
| Dersin Öğretim Dili | 
| İngilizce | 
| Derse İlişkin Politika ve Kurallar | 
| Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir. | 
| Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri | 
| humeyra.akkurt@deu.edu.tr | 
| Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri | 
| Daha sonra duyurulacaktır. | 
| Staj Durumu | 
| YOK | 
| İş Yükü Hesaplaması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 
 | 

 
 