DERS ADI

: Restorasyon Projesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5169 Restorasyon Projesi SEÇMELİ 4 4 0 11

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HÜMEYRA BİROL

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans
Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, taşınmaz kültür varlıklarının tekil yada doku ölçeğinde korunmasına yönelik müdahale kararlarını üretmektir. Bu amaçla üretilen rölöve- restitüsyon- restorasyon projeleri ile ele alınan kültür varlığının nitelikleri, koruma değerleri ve dönem müdahaleleri tespit edilmekte; koruma öncelikleri belirlenmekte; işlev ve kullanım kararları üretilmekte ve sağlıklaştırma teknikleri belirlenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi yapı ve dokuların özgün niteliklerini tanımlama.
2   Tarihi yapıların koruma değerlerini saptama.
3   Güncel kullanım seçeneklerini ve mekânsal olasılıklarını sorgulama.
4   Tarihi yapı ve dokuların koruma önceliklerini saptama.
5   Tarihi yapıların sağlıklaştırma tekniklerini önerme.
6   Rölöve- Restitüsyon- Restorasyon projelerini geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Dersin hedefi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Proje konularının ve çalışılacak yapıların tespiti.
3 Yapı ve çevrelerine ilişkin belgeleme ve analiz çalışmaları.
4 Yapı ve çevrelerine ilişkin belgeleme ve analiz çalışmaları.
5 Koruma değerlerinin tartışılması
6 Dönem müdahalelerinin tartışılması; Restitüsyon önerilerinin geliştirilmesi.
7 Koruma önceliklerinin belirlenmesi.
8 Ara Jüri
9 Restorasyon projesinin geliştirilmesi: Koruma müdahaleleri
10 Restorasyon projesinin geliştirilmesi: Koruma müdahaleleri Uygulama Örneklerinin Deneyimlenmesi
11 Restorasyon projelerine yönelik: Müdahale yöntemleri
12 Restorasyon projelerine yönelik: Müdahale yöntemleri Uygulama Örneklerinin Deneyimlenmesi
13 Restorasyon projesinin oluşturulması
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme üzerinden gelişir. Öğrenciler incelenen kültür varlığına ait koruma problemlerini belirler, müdahale kararları geliştirir, kritikler/eleştiriler alarak ilerlerler. Sınıf içi kritikler, ara değerlendirmeler ve finalde yapılan jüri sayesinde öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AJ AraJüri
2 DK DerseKatılım
3 FJ FinalJüri
4 BNS BNS AJ* 0.20 + DK * 0.10 + FJ * 0.70


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav ve Final Sınavı yerine öğrencilerin ara jüri ve final jüriye hazırlanması beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

ARA JÜRİ %20
FİNAL JÜRİ %70
DERSE KATILIM %10

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

humeyra.akkurt@deu.edu.tr
mine.tanac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına-Jürisine Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına-Jürisine Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Vize Sınavı- Jüri 1 6 6
Final Sınavı- Jüri 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 274

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111111
ÖK.211111
ÖK.311111111
ÖK.411111111
ÖK.5111111111
ÖK.6111111111