Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. SEDAT ÇAPAR |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders istatistiğe bir giriş sağlar. Dersler istatistiksel kavramların teorik kökenlerini ve pratik sonuçlarını açıklar. Konular şunlardır: veri setlerini grafiksel ve sayısal ölçümlerle tanımlama, rassal değişkenler, olasılık dağılımları ve olasılık yoğunluk fonksiyonu, örneklem dağılımları, güven aralıkları ile tahminleme, hipotez testleri. Bu ders ayrıca istatistiksel yazılım tekniklerine bir giriş sağlar. İstatistiksel veri tabanı paketi (MINITAB) kullanarak veri yönetme ve analiz etme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: McClave J.T., Sincich T., Statistics, 11th edition, Prentice Hall,USA, 2008. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders ve problem çözme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavların değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|