DERS ADI

: Uygulamalı Jeomorfoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5025 Uygulamalı Jeomorfoloji SEÇMELİ 1 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Uygulamalı Jeoloji Doktora
Uygulamalı Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Jeomorfoloji mühendislik, jeoloji, hidrojeoloji, coğrafya ve ziraat disiplinleriyle girişimli bir bilim dalıdır. Özellikle mühendislik alanlarında tanımlama, ölçüm ve gösterim teknikleri önem taşımaktadır. dersin amacı, jeolojik neden ve jeomorfolojik sonuç ilişkileri içinde, jeomorfolojik bilginin uygulamaya aktarılacak şekilde derlenme tekniklerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeomorfoloji haritalarını okuyabilme (KAVRAMA)
2   Arazide yüzey şekillerini haritaya aktarabilme (UYGULAMA )
3   Ayrışma ve biçim değişimi ile yüzey şekillerini ilişkilendirebilme( ANALİZ )
4   Yamaç profillerini tanımlayabilme ve analiz edebilme (ANALİZ)
5   Kıyı şekillerini değerlendirebilme (ANALİZ)
6   Akarsu yataklarını değerlendirebilme (ANALİZ)
7   Jeomorfoloji haritası yapabilme (SENTEZ)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Jeomorfolojik araştırma yöntemleri; genel jeomorfoloji.
2 Jeomorfoloji haritaları.
3 Kaya türü, biçim değişimi ve ayrışma ile yüzey şekli ilişkileri.
4 Gereç özellikleri: gözeneklilik, geçirgenlik, nem, kırık sistemleri, tane boyu, tane şekli.
5 Gereç dayanımı: genel makaslama sınıflama ve türleri, penotrometre, Schmidt çekici, tane şekli.
6 Toprak ve toprak profilleri.
7 Özel jeomorfoloji (yüzey şekilleri).
8 1. Arasınav
9 Drenaj havzası jeomorfometrtesi.
10 Yamaç olayları, yamaç profili tanımlaması ve analizi.
11 Akarsu yataklarının (boyuna,enine ve harita görünümü) değerlendirilmesi.
12 Kıyı şekilleri, kıyı morfolojisi ölçümü.
13 Örneklerle mühendislik uygulamalarında jeomorfolojinin katkısı.
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gardiner, V & Dackombe, R, 1983, Geomofphical field manual: Allen and Unvi, Londom, 254 s.
Gerrard, H. J., 1988, Rocks and landsforms: Unwin Hyman, London, 319 s.
Goudie, A., 1981,Geomofphical

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze eğitim sırasında, ders içeriğinde belirtilen konuların görsel ve işitsel
olarak anlatımı ve bu konularla ilgili arazi uygulamalarının yaptırılması.
Anlamak ve uygulayarak öğrenmek ve uygulama konularını kapsayan kişisel ödev
hazırlamak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrenme çıktılarının içerdiği kuramsal bilgiler ara sınavda ve ödev sunumunda ölçülecektir (ÖÇ 1-7).
2. Arazi uygulamaları, uygulama sınavında ölçülecektir (ÖÇ 1-7).
3. Ödev sırasında tüm uygulama konuları ölçülecektir (ÖÇ 1-6) .

Değerlendirme Kriteri

Ödevin değerlendirilmesinde temel ölçüt (kriter);
öğrencinin bu konulardaki uygulamaları yardım almadan yapabilmesidir.
Sunumun değerlendirilmesinde temel ölçüt (kriter); öğrencinin kendine güveni ve konuya hakimiyeti olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Sunum Hazırlama 1 32 32
Ödev Hazırlama 1 32 32
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1544345545435
ÖK.2544345545435
ÖK.3544345545435
ÖK.4544345545435
ÖK.5544345545435
ÖK.6544345545435
ÖK.7544345545435