DERS ADI

: Tarihi Kentsel Çevrelerde Koruma Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5060 Tarihi Kentsel Çevrelerde Koruma Teknikleri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL ECEMİŞ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bir kentin veye kentsel mekanın geçmişte nasıl olduğunu düşünmek mümkündür. Bu o kentin sosyal ve ekonomik yapısına bağlı olarak mekansal tarihinin oluşturulmasını gerektirir. Böylece tarihi alanların ve kentlerin geleceğe sunumu konusunda olanaklar ve teknikler anlaşılabilecektir. Bu derste, alternatif tarihsel kent ve kentsel mekan yazıları ve olası koruma teknikleri ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   tarihi kent ve mekanın önemini hatırlayabilecekler (bilgi)
2   kent tarihini mekansal kodlar ve fantazmagoryalara bağlı olarak alternatif bir yolla açıklayabilecekler (kavrama)
3   zaman ve mekan arasındaki ilişkiyi yorumlayabilecekler (uygulama)
4   mekansal oluşum nedenlerini sorgulayabilecekler (analiz)
5   kent tarihini anlamak amacıyla kullanılan geleneksel kaynakların kent ve kentsel mekan açısından yetersizliğini yargılayabilecekler (değerlendirme)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mekan ve tarih felsefesi
2 Tarihte yorumlama ve anlamlandırma biçimleri
3 Kentin ve mekanın tercümanlığında geçmişin izleri
4 Mekan ve zaman ilişkileri
5 Mekana yönelik söylemler
6 Mekansal temsil tipleri
7 Mekan üzerine fantazmagoryalar
8 Mekan içinde gizli olanaklar
9 Şehir ve kentsel mekanları çözümleme
10 Kimlik problemi
11 Mekanda zaman ve temsilin belirlenmesi
12 Tartışma
13 Genel değerlendirme
14 Ödev sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arendt, Hannah (1994): İnsanlık Durumu, (Çev.B.S.Şener), İletişim Yayınları, İstanbul.
Arendt, Hannah (1996): Geçmişle Gelecek Arasında, (Çev.B.S.Şener), İletişim Yay.,
İstanbul.
Benjamin, Walter (1995): Pasajlar, (Çev.A.Cemal), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
Caunce, Stephen (2001): Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçilik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları
115, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 50 50
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51