Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. GÜL DENİZ DOKGÖZ |
Dersi Alan Birimler |
Bina Bilgisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders; mimarlık tarihi boyunca yaşanan önemli değişim dönemlerinden birisi olan ve etkisini halen sürdüren Modern Mimarlığın, 1920ler ile başlayan serüveninde ortaya konan sivil mimarlık ürünü ilk konut biçimlenmesi ve bu biçimlenmenin yarattığı algının dönem terminolojisi üzerinden ele alınması ve irdelenmesini hedeflemektedir. Avrupa dan başlayarak tüm dünyaya yayılan ve Türkiye deki Cumhuriyet devrimi ile bütünleşerek tüm mekansal yaşamı tarifleyen modernizmin dönem içerisindeki konut anlayışı; bu anlayışın terminolojik ifadesi Kübik Ev üzerinden tartışılacaktır. Özellikle tek aile evi olarak ortaya konan ve biçimsel anlayışın bir ürünü olarak isimlendirilen Kübik Ev terminolojisinin hem Avrupa hem de Türkiye de karşılık bulduğu örnekler incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
DOKGÖZ, D. (2012), Karikatürün Hedef Nesnesi Olarak Mimarlığın Kübik Ev üzerinden eleştirisi, yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mimarlık Bölümü, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumlarının irdeleneceği genel tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. Öğrenciler seçtikleri araştırma konusu hakkında bir final raporu hazırlayacak ve sunacaklardır. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödevler ve öğrenci sunumları, konunun açık şekilde anlaşılmış olması, problemi ele alışı ve özgünlüğü, tasarımın niteliği ve sunum formatı gibi kriterler üzerinden değerlendirilecektir. Derse katılım, öğrencinin devamlılığına, ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağladığı katkıya bağlı olacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ders Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri: |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|