DERS ADI

: ODYOLOJİDE ATÖLYE ÇALIŞMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 2043 ODYOLOJİDE ATÖLYE ÇALIŞMASI SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Odyometri
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Amacı

Odyometristlerin yetişkin, yaşlı mental problemi olan hasta grubunda, işitme taraması yapılacak çocuklarda davranım testlerini daha iyi yapabilmeleri için, çeşitli malzeme ve üretim araçlarıyla karşılaşarak yaratıcı süreçleri deneyimlemeleri amacıyla atölye çalışmasında kendi üretecekleri çizimlere hareket katarak hayal güçleriyle bir araya getirerek materyal üretme becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Böylece odyolojik testler sırasında görsel pekiştireç ve koşullamalı teknikleri etkin bir biçimde kullanabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Atolye çalışmalarının anlam ve önemini öğrenir.
2   2. Kullanılan standart koşullandırma yöntemlerinin kullanım yöntemlerini açıklayabilir.
3   3. Pediatrik grupta koşullu ve koşulsuz refleks kullanma tekniğini uygulayabilir.
4   4. Koşullu oryantasyon uygulama basamaklarını öğrenir.
5   5. Davranım testlerinde beceri düzeyine göre kullanılacak, materyal tasarımıyla karşılaşarak, materyal üretme becerilerini geliştirebilir.
6   6. Oyun odyometrisini dramatize ederek empati kurabilecekler ve tasarladıkları materyalın işlevselliğini anlayabilir.
7   7. Uygulamada ödüllendirme koşullarını anlamlandıra bilir.
8   8. Davranışsal testlerde sonuçların güvenilirliğini etkileyebilen faktörleri öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Odyolojide atolye çalışmaları Davranım gözlem oyun odyometrisi drama
2 Pediatrik grupta kullanılan standart koşullandırma yöntemleri Pediatrik grupta davranım gözlem oyun odyometrisi drama
3 Koşullu ve koşulsuz refleks kullanma tekniği Davranışsal testlerde sonuçların güvenilirliğini etkileyebilen faktörler
4 Pediatrik grupta koşullu ve koşulsuz refleks kullanma tekniği Davranışsal testlerde sonuçların güvenilirliğini etkileyebilen faktörler
5 Koşullu oryantasyon uygulama basamakları Final Haftası.
6 Davranım testlerinde beceri düzeyine göre kullanılacak materyal tasarımı
7 Davranım testlerinde beceri düzeyine göre kullanılacak materyal tasarımı
8 Vize haftası
9 Pediatrik grupta davranım testlerinde beceri düzeyine göre kullanılacak materyal tasarımı
10 Uygulamada ödüllendirme koşulları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Online kaynaklar, bilimsel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Powerpoint slayt sunumları, ödev çıktıları, proje ödevleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR ArasınavTeo
2 ODV Ödev/Proje
3 VOR Yarıyıliçi Notu TEO * 0.60 + ÖP * 0.40
4 FN Yarıyılsonu Notu
5 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.50 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VOR * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Daha sonra ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

shafag.mammadova@deu.edu.tr
5439183984

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 1 12
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 2 2 4
Vize Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 4 4
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 38

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14453
ÖK.24453
ÖK.34453
ÖK.44453
ÖK.54453
ÖK.64453
ÖK.74453
ÖK.84453