DERS ADI

: Fizyoloji I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1041 Fizyoloji I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HANDE YAĞCAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Hemşirelik uygulamaları açısından temel fizyolojik kavramlar, hücreden sistemlere insan vücudunun normal işleyiş esasları ve sistemler bazında başlıca fizyolojik mekanizmalar hakkında bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel fizyoloji kavramlarını ve homeostaz mekanizmalarını bilir
2   Hücre yapısını oluşturan öğeler, hücre zarından madde taşınması, membran potansiyeli ve aksiyon potansiyeli oluşumunu açıklayabilir
3   Merkezi ve periferik sinir sisteminin görevleri, nöronların yapısı, kan beyin bariyerinin görevlerini, beyin omurilik sıvısının oluşumu ve görevlerini açıklayabilir.
4   Kas fizyolojisini, çizgili ve düz kasta kasılma-gevşeme sürecini açıklayabilir.
5   Kalp ve dolaşım sisteminin fizyolojisini açıklayabilir
6   Solunum sisteminin fizyolojisini açıklayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fizyolojide temel kavram ve terimler Ayfer DAYI
2 Homeostaz mekanizmaları İlkay AKSU
3 Hücre fizyolojisi İlkay AKSU
4 Hücre zarında madde taşınması Ferda Hoşgörler Görsel
5 Dinlenim membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli Ayfer DAYI
6 Sinir sistemi fizyolojisi Ayfer DAYI
7 Sinir sistemi fizyolojisi Ayfer DAYI
8 1. VİZE
9 Kas fizyolojisi Berkant Muammer KAYATEKİN
10 Kas fizyolojisi Berkant Muammer KAYATEKİN
11 Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi Ataç SÖNMEZ
12 Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi Ataç SÖNMEZ
13 Solunum sistemi fizyolojisi Cem Şeref BEDİZ
14 Solunum Sistemi Fizyolojisi Cem Şeref BEDİZ

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Guyton A.C., Hall J.E. (2007) Tıbbi Fizyoloji 11.Basım, Çavuşoğlu H., Çağlayan Yeğen B. (Çev. Edt.), Aydın Z., Alican İ. (Edt. Yard.) Nobel Tıp Kitabevi
2. Özgünen T (Çev. Edt.) (2014) Vander İnsan Fizyolojisi, Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul
3. Berns RM, Levy MN, Koeppen BM, Stantonl BA (Edit), Türk Fizyolojik Bilimler Derneği (Çev. Edt.) (2008), Fizyoloji, Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul
4. Peker T (Çev. Edt.) (2014) Hemşirelik Öğrencileri İçin Anatomi ve Fizyolojinin Temelleri, Güneş Tıp Kitabevi, İstanbul
5. Boron WF, Boulpaep EC (2012) Medical Physiology, 2. Edition, Sounders Elsevier, ABD.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Beyin fırtınası
Soru yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Seçmeli Dersler ve Uyg.Olmayan Mesleki ve Mes. dışı zorunlu Dersler-1 (1 vizeli)

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Ulviye Ferda HOŞGÖRLER: ulviye.hosgorler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 7 2 14
Kitap Okuma 13 1 13
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6