DERS ADI

: Çocuk Acil Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4097 Çocuk Acil Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. İLKNUR BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Çocuklarda acil müdahale ve bakım gerektiren durumlarda hemşirelik bakımının planlaması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çocuk Acilde triyaj ve tanılamayı yapabilme
2   2. Acile başvuran çocuk ve aile ile iletişim kurabilme
3   3. Çocuk acilde sık kullanılan ilaçları ve uygulama yollarını bilme
4   4. Travmalı çocuğun izlem, tedavi ve bakımını sürdürebilme
5   5. Çocuklarda temel ve ileri yaşam desteğini uygulayabilme
6   6. Çocuklarda solunum sistemi acillerinde hemşirelik bakımını planlayabilme
7   7. Çocuklarda Nörolojik sistem acillerinde hemşirelik bakımını planlayabilme
8   8. Ev kazası ve zehirlenme geçiren çocuğa acil müdahaleyi yapabilme
9   9. Acilde çocuk ihmali ve istismarını ayırt edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Acil Kliniklere Başvuran Çocuk ve Aileye yaklaşım, Pediyatrik Triyaj ve Tanılama
2 Çocuklarda Solunum Sistemi Acilleri
3 Çocuklarda Temel Yaşam Desteği
4 Çocuklarda İleri Yaşam Desteği
5 Çocuk Acilde İlaç Uygulamaları
6 Çocuklarda Kardiyovasküler Aciller
7 Çocuklarda Nörolojik Aciller
8 1. ARA Sınav
9 Çocuklarda Gastrointestinal Aciller
10 Travmalı Çocuğa Yaklaşım
11 Travmalı Çocuğa Yaklaşım
12 Ev kazaları ve zehirlenmeler
13 Çocuklarda Endokrin Aciller
14 Acilde Çocuk İhmali ve İstismarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaböcüoğlı M., Uzel N., Yılmaz L. Çocuk Acil Tıp Kitabı. Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Derneği Yayın No:6 İstanbul, 2004.
American Academy of Pediatrics. The Pediatric Emergency Medicine Research. APLS.. 2006. Jones and Barlett Publishers.
Karaböcüoğlu M., Köroğlu T. Çocuk Yoğun Bakım Esaslar ve Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık. 2008.
Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.

Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz Bal H., Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Çocukluk Çağı Acil Sorunları Ve Hemşirelik Yaklaşımı. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara. 2018.
Aydoğan, A., & Dursun, O. (2018). Pediyatrik Temel Yaşam Desteği Eğitimlerinde Görsel ve İşitsel Geri Bildirim Yapılmasının Göğüs Basılarının Kalitesi Üzerine Etkinliğinin Değerlendirilmesi.
Akkuzu, E., Kalkan, G., Demir, Ş., Paslı, F., & Çamurdan, A. D. (2018). Sarsılmış bebek sendromu bulguları varlığında aile görüşmesinin önemi.
Emergency Nurses Assn; 2 edition (15 June 2009)

Textbook Of Pedıatrıc Crıtıcal Care Nursıng . CBS Publishers & Distributors; 1st Edition edition (2018)

Küçükoğlu, S., Köse, S., Aytekin, A., & Kılıç, T. Acil Birimlerde Çalışan Hemşirelerin Triyaj Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi.

Mangurten, J., Scott, S. H., Guzzetta, C. E., Clark, A. P., Vinson, L., Sperry, J., ... & Voelmeck, W. (2006). Effects of family presence during resuscitation and invasive procedures in a pediatric emergency department. Journal of Emergency Nursing, 32(3), 225-233.
Web Siteleri:
https://www.ena.org/
Pediatric emergency care
Journal of Emergency Nursing https://www.ifem.cc/wp-content/uploads/2016/07/International-Standards-for-Children-in-Emergency-Departments-V2.0-June-2014-1.pdf

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, vaka tartışması, örnek hemşirelik bakımı

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar



Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (ara sınav notu) + %50 final notu

Değerlendirme Kriteri

-

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

--

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör.Dr.İlknur Bektaş
İlknurbektas23@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.35555
ÖK.4
ÖK.55555555
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.9