DERS ADI

: Hemşirelikte Bakım Davranışlarını Değiştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2086 Hemşirelikte Bakım Davranışlarını Değiştirme SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. FETHİYE YELKİN ALP

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci;
Hemşirenin profesyonel rol ve sorumlulukları bağlamında kuramsal bilgilerini bakım uygulamalarına yansıtarak ve hasta gereksinimlerinin karşılanmasında karar vericilik rolünü kavrar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik bakım organizasyonunu açıklar
2   Hastanın hemşirelik bakım gereksinimlerini bilir
3   Hasta bakımında ekip yaklaşımının önemini bilir
4   Hasta bakımına yönelik liderlik becerilerini kullanabileceği planlamaları yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
2 Hemşirelik Bakım Kavramı Doç. Dr. Gülşah Gürol Arslan Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
3 Hemşirelik Bakım Davranışları Doç. Dr. Gülşah Gürol Arslan Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
4 Hastanın bakım gereksinimlerinin belirlenmesinde klinik karar verme Arş.Gör.Dr. Cahide Ayik Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
5 Hastanın Bakımında Kültürel Değerlerinin Farkına Varılarak Karar Verebilme Doç. Dr. Gülşah Gürol Arslan Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
6 Hastanın Tedavi sürecinin planlanması ve yürütülmesi Öğr.Gör.Dr.F.Yelkin Alp Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
7 Bakımı Geliştirme Aracı Olarak Bakım Planı Hazırlama Öğr.Gör.Dr.F.Yelkin Alp Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
8 Bakım Planı Hazırlama Örneği: Oral Alımı Olmayan Hastanın bakımına Karar Verebilme ara sınav Öğr.Gör.Dr.F.Yelkin Alp Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
9 Ara Sınav Öğr.Gör.Dr.F.Yelkin Alp
10 Üriner Sistem Boşaltımına Yönelik Hastanın bakımına Karar Verebilme Doç. Dr. Gülşah Gürol Arslan Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
11 Periferal ve Santral İntravenöz Kateteri Olan Hastanın bakımına karar verebilme Öğr.Gör.Dr.F.Yelkin Alp Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
12 Parenteral İlaç Uygulamalarının Yönetimine Karar Verebilme Doç. Dr. Gülşah Gürol Arslan Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
13 Deri Bütünlüğünü Sürdürülmesinde Hastanın bakımına Karar Verebilme Arş.Gör.Dr.Cahide Ayik Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
14 Solunum Desteğinin Sürdürülmesine Yönelik Hasta bakımına Karar Verebilme Öğr.Gör.Dr.F.Yelkin Alp Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası
15 Barsak Boşaltım Alışkanlığını Sürdürülmesinde Hastanın bakımına Karar Verebilme Araş.Gör.Dr. Cahide Ayik Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Alpar Ş.E., Bahçecik N., Karabacak Ü. Çağdaş Hemşirelikte Etik. İstanbul Tıp
Kitabevi. 3. Baskı, İstanbul, 2013.
2. Deliveli Ö. (Danışman: Aktel M.) Yönetimde Yeni Yönelimler Bağlamında Lider Yöneticilik. S.D.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi AD Yüksek Lisans Tezi. Isparta, 2010.
3. Aştı T.A., Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık. İstanbul, 2012.
4. Ay F.A. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Baskı, İstanbul, 2011.
5. Bakan İ., Büyükbeşe T. (2010) Liderlik Türleri Ve Güç Kaynakları na İlişkin Mevcut-Gelecek Durum Karşılaştırması: Eğitim Kurumu Yöneticilerinin Algılarına Dayalı Bir Alan Araştırması. KMÜ Sosyal ve Ekonomi k Araştırmalar Dergi si, 12(19): 73-84.
6. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd.Şti., 10. Baskı, İzmir, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50 si ve final notunun % 50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Final Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu + %50 final notu=100 tam not üzerinden en az 60 olması gerekir.
Minimum Final Notu: 100 tam not üzerinden en az 50 olmalı
Bütünleme Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu + %50 final notu=100 tam not üzerinden en az 60 olması gerekir.
Minimum Final Notu: 100 tam not üzerinden en az 50 olmalı

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör.Dr.F.Yelkin ALP
02324124775
yelkin.alp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Bağımsız Çalışma 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555555
ÖK.2555555
ÖK.35
ÖK.45555