DERS ADI

: Hemşirelikte Yönetim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3062 Hemşirelikte Yönetim ZORUNLU 3 2 0 5

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HAVVA ARSLAN YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin sağlık ve hemşirelik hizmetlerindeki yönetsel kavramları açıklamasını, çatışma ve değişim yönetimini tartışmasını, hasta güvenliği ve hedefleri kapsamında tıbbi hataları değerlendirmesini, insan kaynakları konularında gelişim sağlamasını, hemşirelik mevzuatını kavramasını ve mesleki yaşama uyumunu kolaylaştırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hemşirelik hizmetlerindeki hemşirelerin rollerini ve profesyonellik özelliklerini anlama
2   Hemşirelik bakımı verirken öncelikleri belirleme, zaman yönetimi ve planlama becerilerini kavrama
3   Ekip işbirliği ile etkili iletişim özelliklerini hemşirelik rolü kapsamında analiz etme
4   Değişim ajanı rolünü kavrama ve bakım uygulamalarına ilişkin sorunlara yönelik değişim planı hazırlama
5   Yeni mezun rolüne hazırlanırken kariyer planlamasını yapma
6   Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde hasta güvenliği ve kalite çalışmalarını kavrama ve uygulanma stratejilerini tartışma
7   Motivasyon, iş doyumu, stres ve tükenme kavramlarını ilişkilendirerek tartışma
8   8. Hemşirelik mevzuatı ve bakım uygulamaları ile uluslararası hasta güvenliği hedeflerini ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı Yönetime Giriş, Yönetim Fonksiyonları Prof. Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER Sunum, video gösterimi, grup çalışması, tartışma
2 Zaman Yönetimi ve Planlama Prof. Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER Quiz, grup çalışması, tartışma, mentimeter anket uygulaması
3 Hemşirenin Rolleri ve Profesyonellik Doç. Dr. Havva ARSLAN YÜRÜMEZOĞLU Quiz, grup çalışması (jamboard uygulaması), tartışma
4 Ekip İşbirliği ve İletişim Prof. Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER Quiz, grup çalışması, tartışma, söyleşi
5 Kanıta Dayalı Karar Verme ve Problem Çözme Doç. Dr. Havva ARSLAN YÜRÜMEZOĞLU Quiz, grup çalışması, tartışma
6 Liderlik ve İzleyenler Dr. Hasan Fehmi DİRİK Quiz, grup çalışması, tartışma, söyleşi
7 Değişim Yönetimi ve Yenileşim Prof. Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER Quiz, grup çalışması, tartışma, mentimeter anket uygulama
8 Ara Sınav Prof. Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER
9 Hasta güvenliği Dr. Veysel Karani BARIŞ
10 Motivasyon İş Doyumu ve Tükenme Dr. Hasan Fehmi DİRİK
11 Hizmet İçi Eğitim Prof. Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER Quiz, grup çalışması, tartışma
12 Özlük Hakları Doç. Dr. Havva ARSLAN YÜRÜMEZOĞLU Quiz, grup çalışması, tartışma
13 Gerçeklik Şoku Dr. Hasan Fehmi DİRİK Quiz, grup çalışması, tartışma, söyleşi, kahoot anket
14 Kariyer Planlama ve CV hazırlama Ders değerlendirmesi ve geri bildirim Dr. Veysel Karani BARIŞ Quiz, grup çalışması, tartışma, video gösterimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Baykal Ü.T., Türkmen E.E (2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
Özçelik ve ark.(2006). Hemşirelikte Haklar ve Sorumluluklar, THD yayını.
Uyer, G. (1993) Hemşirelik ve Yönetim , Hürbilek Matbaası.
Uyer G. (Ed.) (1996) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, N.15.
La Monica E. (2005) Nursing Leadership and Management an Experimential Approach, Wadsmorth Health Science.
Marquis B.L., Huston C.J. (2000) Leadership Roles and Management Function in Nursing , Third Ed., Lippinctt Williams&Wilkins, Philadelphia.
Yardımcı kaynaklar:
Health Care Management Review
Journal of Nursing Administration
Journal of Nursing Management
Veri Tabanları:
EBSCOHost
Elsevier E-Books Collections
Elsevier Science Direct
Medline (EBSCO)
OVID - LippincottWilliams & Wilkins

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Quiz, grup çalışması, derslere katılım, sunum, video gösterimi, söyleşi, tartışma, soru-cevap, web temelli interaktif yöntemler (jamboard, mentimeter vb.)

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Dönem boyunca 1 adet ödev, 1 adet ara sınav ödevi ve 1 adet final veya bütünleme ödevi ile ders değerlendirmesi yapılacaktır.
Ara Sınav notu: 1 adet ödevi notunun %50 si + 1 adet ara sınav ödev notunun %50 sinden oluşacaktır.
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notunun % 50 si + Uygulama notunun %50 si
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır.
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir.

Değerlendirme Kriteri


Dönem boyunca 1 adet ödev, 1 adet ara sınav ödevi ve 1 adet final veya bütünleme ödevi ile ders değerlendirmesi yapılacaktır.
Ara Sınav notu: 1 adet ödevi notunun %50 si + 1 adet ara sınav ödev notunun %50 sinden oluşacaktır.
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notunun % 50 si + Uygulama notunun %50 si
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır.
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Şeyda SEREN İNTEPELER
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 47 84
seydaseren@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Bağımsız Çalışma 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555
ÖK.25
ÖK.35452
ÖK.422545533
ÖK.5125
ÖK.63453553
ÖK.751
ÖK.855