DERS ADI

: Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2060 Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin cinsel sağlık ve üreme sağlığına (CS/US) ilişkin güncel kavramları anlamalarını, öncelikli CS/US sorunlarını ve bu sorunları etkileyen faktörleri fark etmelerini ve hemşirelerin bu alandaki sorumluluklarını incelemeyi amaçlamıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- CS/US, cinsiyet, toplumsal cinsiyet kavramlarının tanımını yapma ve önemini açıklama
2   2- CSUS sağlığını etkileyen politik, ekonomik, kültürel faktörleri bilme
3   3- Türkiye'de ve Dünyada öncelikli CS/US sorunlarını sıralama
4   4- Yaşam dönemlerine özgü CSUS sorunlarını sıralama
5   5- CSUS sorunlarına uygun hemşirelik yaklaşımlarını bilme
6   6- CSUS sorunlarında kullanılan tıbbi, destekleyici yaklaşımları açıklama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 -Dersin tanıtımı -Cinsel sağlık ve üreme sağlığına giriş. Merlinda ALUŞ TOKAT
2 Cinsel Sağlık Sorunları Dilek BİLGİÇ
3 Savaş, Göç ve Kadın Sağlığı Dilek BİLGİÇ
4 Sağlık Okuryazarlığı ve Kadın Sağlığı Buse BÜLER
5 Şiddet ve Kadın Sağlığı (Siber Zorbalık) Hande YAĞCAN
6 Doğurganlık Bilinci Merlinda ALUŞ TOKAT
7 Yoksulluk ve Kadın Sağlığı Dilek BİLGİÇ
8 Ara Sınav Merlinda ALUŞ TOKAT
9 İncinebilir Kadınlar Hande YAĞCAN
10 Obezite ve Kadın Sağlığı Hülya Özberk
11 Toplumsal Cinsiyet ve Cam Tavan Sendromu Hülya Özberk
12 Çalışma Hayatı ve Kadın Sağlığı Buse BÜLER
13 Kadın Sağlığı ile İlgili Yasalar Hande YAĞCAN
14 Dersin Değerlendirilmesi Hande YAĞCAN

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Taşkın L. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, 16.Baskı, Ankara, 2020.
2. Gökmen O., Çiçek N. Günümüzde Kontrasepsiyon. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2001.
3.Şirin, A, Kavlak O Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, 2.baskı, İstanbul, 2016.
4. Okumuş H., Mete S., Yenal K., Aluş Tokat M., Şerçekuş P. Doğuma Hazırlık, Deomed, 2. Baskı, İstanbul, 2014.
5. Beji, NK. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kİtabevi, İstanbul, 2015.
6. Youngkin E.Y., Davis M.S., Women s Health a Primery Care Clinical Guide. Third Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2004.
7. Wieland Ladewing P.A., London M.L., Davidson M.R., Contemporary Maternal Newborn Nursing Care, 6. ed., Prentice Hall, New Jersey, 2006.
8. Chapman, L, Durham, R. Maternal-Newborn Nursing: The Critical Components of Nursing Care. F. A. Davis Company; 2013:603.
9. Perry, Shannon E. Maternal child nursing care. Maryland Heights, Mo. : Mosby/Elsevier, c2010. 4th ed.
10. Sevil, Ü., Gürkan, A. Her Alanda Kadın Olmak, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. İzmir, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Flip Classroom, proje geliştirme, sunum hazırlama ve sunma, beyin fırtınası, küçük grup tartışmaları, münazara, role play, soru yanıt, grup çalışması, oyun ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemleri:
(Değerlendirme yöntemi, öğrenme çıktıları ve derste kullanılan öğretim teknikleri ile uyumlu olmalıdır)
Varsa (X) olarak işaretleyiniz Yüzde (%)
Yarıyıl İçi / Sonu Çalışmaları
Ara Sınavlar (1 ara sınav) X %50
Yoklama Sınavı (Quiz)
Ödev/Sunum
Proje
Laboratuvar
Final Sınavı X %50
Derse Katılım
Uygulama
Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde ara sınav not ortalaması toplamının yüzde 50 si ile, final notunun % 50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %50 Ara sınav+ %50 final notu
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır.

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders sorumlusu öğretim elemanlarının sınıf içi etkinlikleri detaylı olarak planlaması gerekmektedir.
Her ders başlangıcında dersin koordinatörü sakai materyal izlenme oranını ve sistemden uygulanan quizlere verilen cevapların durumunu paylaşacaktır.
Ders esnasında, dersin sorumlusu öğretim elemanı deuzem sakai sistemi üzerinden temin ettikleri materyalleri okuyup gelen öğrencilere, 10 dakikalık kısa bir konuyla ilgili bilgilendirme yaptıktan sonra, önceden planladıkları sınıf içi etkinliklere geçebilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Merlinda ALUŞ TOKAT
e-mail: merlinda_alus@yahoo.com
Tel: 24770

Doç. Dr. Dilek Bilgiç
e-mail: bilgicdilek@gmail.com
Tel: 26968

Dr .Öğr. Üyesi Hande YAĞCAN
e-mail: hande.yagcan@gmail.com
Tel: 24776

Araş. Gör. Dr. Hülya ÖZBERK
e-mail: hulyaozberk1@gmail.com
Tel: 24765

Araş. Gör. Dr. Buse GÜLER
e-mail: busebahitli@gmail.com
Tel: 24773


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Çarşamba 12.30-13.30 arası ve her Cuma 13.30-14.00 arası akademik danışmanlık verilmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 2 2 4
Bağımsız Çalışma 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.355555
ÖK.45555555
ÖK.55555
ÖK.655