DERS ADI

: Mikrobiyoloji II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1032 Mikrobiyoloji II ZORUNLU 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ YAVUZ DOĞAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Mikrobiyoloji ve mikroorganizmaların temel bilgisini edinmiş, mikroorganizmaların neden oldukları enfeksiyon hastalıkları, etkenleri, korunma ve tedavi y ilkelerini bilen, sterilizasyon ve dezenfeksiyon kavramlarının önemini kavrayan ve bunları uygulamalarında kullanan hemşireler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Enfeksiyon etkenlerini, bulaş yollarını, önlem ve temel tedavi ilkelerini anlama
2   Aseptik uygulamaların önemini kavrama
3   Hastane enfeksiyonu etkenlerini, kaynakları ve bulaş yollarını ile bunlara yönelik

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mantarların yapısı, özellikleri, sınıflandırılması ve insanda oluşturdukları önemli enfeksiyonları
2 Devam
3 Virusların yapısı, özellikleri, sınıflandırılması ve insandaki önemli enfeksiyonları,bulaş ve korunma prensipleri
4 Devam
5 Parazitlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, insandaki önemli hastalıkları, bulaş ve korunma prensipleri
6 Devam
7 1.Vize
8 Hastane enfeksiyonları ve önemi.
9 Hastane enfeksiyonu etkenleri ve izlemi
10 Hastane enfeksiyonu bulaş yolları ve önlemleri (standart önlemler ve bulaş yoluna yönelik önlemler)
11 Hastane enfeksiyonlarında çevre ve önemi; özel durumlara yaklaşım
12 El yıkama önemi ve tekniği
13 Devam
14 II.Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kayser, , Bienz, K.A., Eckert, J., Zinkernagel, R. M. (2002). Tıbbi Mikrobiyoloji. Çev. Ed. Küçüker, M. A., Tümbay, E., Anğ, Ö., Erturan, Z. Nobel Tıp Kitabevi, 9. Baskıİstanbul.
2. Murray, P. R., Baron, E. J., Jorgensen, J. H., Landry, M. L., Pfaller, M. A. (2009). Klinik Mikrobiyoloji. Çev. Ed. Başustaoğlu, A. Atlas Kitapçılık, 9. Baskı, Ankara.
3. Jawetz, Melnick, Adelberg s Medical Microbiology 26th ed. Brooks GF, Carroll KC, Butel JS, Morse SA, Mietzner TA (yazarlar).McGrawHill/Lange Companies 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenmeDerslere katılım, sunum, tartısma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi notunu iki ara sınav notu oluşturur.
Dönem içi notunun %60 ı ve Final sınavının %40 başarı notunu oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Zeynep Gülay
zeynepgulay62@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555