DERS ADI

: SANAT TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3737 SANAT TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ÖZLEM ARITAN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dünya sanat tarihinin temel oluşumlarını irdelemek; tarih öncesi dönemden, Antik Çağ'dan sanayileşmeye, Modernizm'e uzanan süreçte sanatsal yaratının yaşadığı serüveni, dönemsel katmanlar ve mimarlık ile ilişkileri çerçevesinde anlamaya çalışmak; tarihsel süreçte ortaya konan sanatsal üretimin farklı ifade ortamları üzerinden katılımcı irdelemelerini yapmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya sanat tarihinin temel oluşumlarını tarih öncesi dönemden günümüze ana hatlarıyla belirtebilme
2   Sanat tarihinin temel oluşumlarını geçirdikleri dönüşümler çerçevesinde birbirleriyle, dönemin mimari, kültürel atmosferiyle ilişkilendirebilme ve bu bağlamda seçilen bazı oluşumları farklı ifade ortamları üzerinden (sözel, yazılı, görsel, dijital, v.b.) tartışabilme
3   Modern sanatın genel görünümüne ilişkin kavrayışları, seçilen Modern sanat yaklaşımları üzerinden geliştirilen araştırmalarda ve araştırma sunumlarında (sözel, yazılı, görsel, dijital, v.b.) kullanabilme
4   Sanat tarihinin temel olgularına ilişkin bilgileri bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin içeriği hakkında genel bilgilerin verilmesi, sanat üzerine söyleşi
2 Sanatsal yaratım sürecinin doğasının tartışılması, tarih öncesi dönemlerin ve İlkel Sanat'ın ele alınması
3 Antik Çağ Mısır Sanatı'nın irdelenmesi, tartışmalar
4 Antik Çağ Mezopotamya Sanatı'nın irdelenmesi, tartışmalar
5 Antik Çağ Yunan Sanatı'nın irdelenmesi, tartışmalar
6 Öğrenci ödev/sunumları
7 Ara sınav
8 Batı dünyasında yaşanan düşünsel, bilimsel, sanatsal dönüşümlerin ve bu çerçevede Rönesans Sanatı'nın irdelenmesi, tartışmalar
9 Rönesans Sanatı'nın irdelenmesine devam, tartışmalar
10 Barok Sanat'ın irdelenmesi, tartışmalar, Modern Sanat'a ilişkin genel özellikler
11 Öğrenci ödev'sunumları
12 Öğrenci ödev/sunumları
13 Öğrenci ödev/sunumlarının teslimi. Günümüz çağdaş sanatı üzerine söyleşi
14 Günümüz çağdaş sanatı üzerine söyleşi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar:
Baines, J. & Malek, J. (1986). Eski Mısır- İletişim Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi II. Cilt. Aruoba, Zeynep & Aruoba, Oruç, çev. İstanbul: İletişim Yayınları.
Cornell, T. & Matthews, J. (1988). Roma Dünyası- İletişim Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi V. Cilt. Karadeniz, Şadan, çev. İstanbul: İletişim Yayınları.
Gombrich, E. (2002). Sanatın Öyküsü. Erduran, Erol & Erduran, Ömer, çev. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Hauser, A. Sanatın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Levi, P. (1987). Eski Yunan- İletişim Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi III. Cilt. Erdilek, Neşe, çev. İstanbul: İletişim Yayınları.
Lynton, N. (1991). Modern Sanatın Öyküsü. Çapan, Cevat & Öziş, Sadi, çev. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Roaf, M. (1996). Mezopotamya ve Eski Yakın Doğu- İletişim Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi 9 Cilt. Kılıç, Zülal, çev. İstanbul: İletişim Yayınları.
Stokstad, M. & Cothren, M. W. (2010). Art History Volume I, II.
Turani, A. (2010). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Wölfflin, H. (2015). Sanat Tarihinin Temel Kavramları. Cemal, Ahmet, çev. İstanbul: Hayalperest Kitap
khan academy ve udemy online kaynakları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste konuyla ilgili kuramsal aktarımlar, görsel ve dijital sunumlar, öğrencinin katılacağı tartışmalarla beslenerek gerçekleştirilecektir. Sanat tarihi içinden seçilen sanatsal oluşumlar ve modern sanat yaklaşımları bağlamında öğrenciler araştırmalar yapacaklar ve araştırma bulgularını farklı ifade ortamları (sözel, yazılı, görsel, dijital, v.b.) üzerinden sunarak tartışacaklardır. Öğrencilerin gerçekleştirdikleri araştırma ve sunumlar yarıyıl içi ödevi olarak değerlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Başarı notunun %15'ini öğrenci ödev/sunumları, %35'ini ara sınav, %50'sini de final sınavı oluşturmaktadır. Final sınavının bütünlemesi olan sınav da başarı notunun %50'si değerindedir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum: %15 (ÖÇ1, ÖÇ2)
Ara Sınav: %35 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Final: %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Bütünleme: %50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.aritan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Sunumlar 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455