DERS ADI

: MİMARİ TASARIM III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3503 MİMARİ TASARIM III ZORUNLU 4 4 0 10

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BURCU GÜLAY TAŞÇI

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Mimari çevreyi güncel gelişmeler ve bağlam ile ilişkili olarak çok yönlü olarak (kavramsal, kentsel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve tarihi yönleriyle) analiz etmek: yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir tasarım projesi çözümlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen tasarım problemlerini ve bağlamı çok yönlü (kavramsal, kentsel, kültürel, toplumsal, ekonomik ve tarihi) analiz edebilme becerisi.
2   Mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde araştırma bilinci kazanma ve güncel gelişmeler ile ilişkilendirebilme.
3   Orta karmaşıklıktaki bir mimari programın gereksinimlerini ve mekansal karşılıklarını saptayabilme. Bir anafikir çevresinde farklı bina sistemlerini ilişkilendirebilme ve bütünleşik bir biçimde tasarlayabilme.
4   Yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesi çözümleyebilme.
5   Mimari tasarım projesini ve sürecini farklı temsil ortam ve teknikleri ile (görsel,yazılı ve sözel olarak) ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1504 - GRAFİK İLETİŞİM II
MİM 2502 - MİMARİ TASARIM II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Dersin, Kapsam, İçerik ve Yöntemi Üzerine Bilgilendirme. Kavramsal Tartışmalar. Kuramsal okumaların verilmesi
2 2. Kavramsal Tartışmalar ve Bağlam Analizi.
3 3. Araştırma Ödevleri /Sunumlar
4 4. Araştırma Ödevleri /Sunumlar
5 5. Araştırma Ödevleri /Sunumlar
6 6. Mimari Program Geliştirme
7 7. Mimari Program Geliştirme
8 8. Ara Jüri (Ara Teslim)
9 9. Ara Jüri (Ara Teslim)
10 10. Bina Sistemlerinin Tartışılması.
11 11. Bireysel Kritikler
12 12. Bireysel Kritikler
13 13.Bireysel Kritikler
14 14.Çizim Haftası
15 15. Final Jürisi (Final Teslimi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Rossi, A. (1982). Architecture of the City. Massachusetts: MIT Press.
Rowe, C., Koetter, F. (1984). Collage City. Massachusetts: MIT Press.
Kostof, S. (1991). The City Shaped: Urban Patterns and Meanings Through History. London: Thames & Hudson.
Cullen, G. (1961). The Concise Townscape. New York: Architectural Press.
Foscari, G. (2014). Elements of Venice. Zürich: Lars Müller Publishers.
Özten, Ü.; Anay, H. (2017). Mimari Bağlamsalcılık, Eskişehir: E. Osmangazi Üniversitesi Yayınları, 2017

Diğer ders materyalleri: Öğretim üyeleri tarafından verilecek föyler, yapılacak sunumlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenim süreci proje/problem tabanlı öğrenme üzerinden gelişir.
Öğrenciler, kendilerine yönlendirilen mekânsal problemlere/sorulara yanıtlar geliştirir ve kritikler alarak ilerler.
Ders sürecinde verilen kritikler, ara jüri ve final jüri ile öğrencinin öğrenim süreci gözlemlenir ve kayıtlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD AraştırmaÖdevi
2 JR Arajüri
3 PRO YYsonuProje
4 BNS Başarı Notu OD * 0.10 + JR * 0.15 + PRO * 0.75


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
1. Arajüri (Arasınav): Yaratıcı düşünme ve tasarım sürecinin önemli aşamalarındandır ve notlandırılacaktır. (ÖÇ3, ÖÇ5).

2.Araştırma Ödevi (Araştırma/Analizler/ Konsept sunumları): Kuramsal ve uygulamalı bilgilerin araştırılması ile farklı temsil ortam ve teknikleri aracılığıyla sunulması, sürecinin önemli aşamalarındandır ve notlandırılacaktır. (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3).

3. Final Jüri (Final sınavı): Mimari tasarım probleminin çok yönlü bir biçimde ele alınması ve araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesi geliştirme sürecinin son aşamasıdır. Çok yönlü tasarım ve bağlam analizlerini yorumlayabilme becerisi; mimari tasarım problemini çok yönlü bir biçimde araştırma bilinci; orta karmaşıklıkta bir mimari program gereksinimini ve mekânsal karşılıklarını, özgün ve kapsamlı çözümler ile bir anafikir çerçevesinde geliştirebilme; anafikrin kavramsal anlamda derinliğini, netliğini ve süreç boyunca sürekliliğini sağlayabilme; proje sürecini görsel, yazılı ve sözel ortamlarda nitelikli biçimde ifade edebilme kriterleri ile değerlendirilecektir. (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ 4, ÖÇ5).



Değerlendirme Kriteri


Ara Sınav (Ara Jüri) % 15(ÖÇ3, ÖÇ5)
Araştırma Ödevleri /Analizler/ Konsept Sunumları % 10 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Final Sınavı (Final Jüri) % 75 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Dönem içerisinde 6 bireysel kritiğe katılmak final teslimi için önemlidir.
2) Ara jüriye katılım sürecin gelişimi ve final jürisi açısından önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Ebru Güller- ebru.guller@deu.edu.tr
Dr. Öğretim Üyesi Feyzal Özkaban -feyzal.ozkaban@deu.edu.tr
Doc. Dr Burcu Gülay Taşçı-burcu.gulay@deu.edu.tr
Prof. Dr Deniz Güner - deniz.guner@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içinde öğretim üyeleri tarafından duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 9 4 36
Uygulama 9 4 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 11 88
Vize Sınavına Hazırlık (Ara Jüri) 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık (Çizim Haftası) 1 40 40
Sunum Hazırlama (Çevre Analiz ve Mimari Ana Fikir) 1 20 20
Final Sınavı (Final Jürisi) 1 5 5
Vize Sınavı (Ara Jüri) 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5