DERS ADI

: MİMARİ TASARIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 2505 MİMARİ TASARIM I ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FERHAT HACIALİBEYOĞLU

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerde, belirlenen doğal/yapılı çevrede, özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekanların organizasyonuna dayanan basit mekânsal ilişkileri az katlı yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle kurmasını sağlamaktır. Tasarım konusu ve yerine ilişkin temel kavramların irdelenmesi, yere ilişkin ve yeni deneyimlere olanak sağlayacak farklı mekan organizasyonlarının peyzajıyla birlikte tasarlanması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal/yapılı çevreye ilişkin analizleri ve yere ait kavramsal yorumları yapabilme; analiz ve yorumları ifade edebilme.
2   Doğal/yapılı çevre ve insan arasındaki etkileşimi, verilen tasarım problemi özelinde anlama.
3   Özel-kamusal alan ilişkilerine ve kapalı-yarı açık-açık mekanların organizasyonuna dayanan basit mekansal ilişkileri, az katlı yapı tasarımı ve çevre düzenlemesiyle birlikte kurabilme.
4   Yaratıcı düşünme süreci sonunda araştırmaya dayalı bir mimari tasarım projesini belirli bir ana fikir çerçevesinde çözümleyebilme.
5   Mimari tasarım projesini ve sürecini farklı temsil ortam ve teknikleri ile (görsel, yazılı ve sözel olarak) ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1502 - MİMARİ TASARIMA GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsam, içerik, amaç ve yöntemi üzerine genel tanıtımı, konuya ilişkin analiz ve egzersizler
2 Analizler / Egzersizler / Kritikler
3 Analizler / Egzersizler / Kritikler
4 Analizler / Egzersizler / Kritikler
5 Kritikler
6 Kritikler
7 Kritikler
8 Ara Jüri / Ara teslim
9 Kritikler
10 Kritikler
11 Kritikler
12 Kritikler
13 Ön teslim / Kritikler
14 Çizim Haftası
15 Jüri haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok
Yardımcı kaynaklar: Yok
Referanslar: Dersin ilk haftasında verilecektir.
Diğer ders materyalleri: Föyler dersin ilk haftasında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tüm öğrenim süreci Proje/Problem Tabanlı Öğrenme metodu üzerinden gelişir. Öğrenciler verilen mimari tasarım problemine ilişkin fikirler oluşturur; fikirlerini ve üretimlerini kritikler alarak geliştirirler. Dersler, ders süresince yapılan uygulamalar, egzersizler ve kritikler şeklinde gelişecektir. Öğrencilerin çalışmaları öğretim üyeleri tarafından eleştirilerek yönlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD AraştırmaÖdevi
2 JR Arajüri
3 PRO YYsonuProje
4 BNS Başarı Notu OD * 0.10 + JR * 0.15 + PRO * 0.75


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ara sınav (Ara Jüri / Ödev / Sunum): Tasarım sürecinin önemli aşamalarındandır ve notlandırılacaktır. (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ5).
2. Derse katılım (Ödev / Atölye / Çalıştay / Quiz): Öğrencinin derse katılım süreci, (i) stüdyoda dönem içinde yapılacak atölye çalışmalarına, quizlere, ödevlere aktif katılım durumuna, (ii) öğrencinin çalışmaları için harcadığı emek ve zamanın kalitesine, (iii) stüdyoda olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için sağladığı katkıya bağlı olacaktır. (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ5).
3. Ödev/sunum (Ödev / Atölye / Çalıştay / Quiz): Stüdyoda proje kritiklerinin yanı sıra, dönem içinde yapılacak atölye, çalıştay, quiz ve ödevler notlandırılacaktır. (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ5).
4. Final sınavı (Jüri / Ödev / Sunum / Portfolyo / Yansıtıcı Günlük / Karşılaştırma Platformu): Oluşturduğu fikirlerine verilen kritikler çerçevesinde belli bir tutarlılıkta çözümler üretebilme becerisine, mimari probleme karşılık olarak getirilen özgün ve kapsamlı çözümleri, oluşturulan ana fikrin kavramsal anlamda derinliği ve netliği, fikirlerin sözel ve görsel ortamda nitelikli ifadeleri gibi kriterler üzerinden değerlendirilecektir. (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5).

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav (Ara Jüri / Ödev / Sunum) % 10 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ5)
Derse katılım (Ödev / Atölye / Çalıştay / Quiz) % 15 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ5)
Final sınavı (Jüri / Ödev / Sunum / Portfolyo / Yansıtıcı Günlük / Karşılaştırma Platformu) % 75 (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca ara teslimleri olan bir proje yapılacaktır. Bu nedenle stüdyoya devamlılık şarttır.
Her derse gerekli malzeme, araç ve gereçlerin getirilmesi gereklidir.
Geç teslimler, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.balik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 4 48
Uygulama 12 4 48
Alan çalışması 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Proje Final Sunumu 1 16 16
Vize Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1333
ÖK.23333
ÖK.33333
ÖK.433
ÖK.53