Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. GÜL DENİZ DOKGÖZ |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel hedefi, mimarlık disiplininin önemli bir sanat alanı olan karikatür ile olan ilişkisini tartışmaktır. Özellikle resmi bakış açısı üzerinden değerlendirilen mimarlık alanının karikatür ile birlikte sivil algısal boyutunu ön plana çıkartmayı hedefleyen bu ders, toplumun tüm kesimlerinin okuduğu mizah yayınları ve karikatürleri üzerinden farklı bir mimarlık okumasını amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Alsaç, Ü. (1992). Türk mimarlığı. (1. Baskı). İstanbul, İletişim yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımların yanı sıra, öğrencilerin bireysel araştırma ve sunumlarının irdeleneceği genel tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. Bunun yanı sıra dönem sonunda öğrencilerin yapacakları araştırmalar sonucunda mizah dergileri, karikatür albümleri, dönem dergileri gibi mimarlık alanı ile direk ilişkisi olmayan alan yayınları üzerinden farklı bir mimarlık okuması gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar, okuduğunu anlama ve derslerde edinilen ve tartışılan bilgi yorumlama becerisini ölçmeyi hedefler. Sorular açık uçlu veya çoktan seçmeli test şeklinde olabilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd. Doç. Dr. Deniz DOKGÖZ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|