Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mimarlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ |
Dersi Alan Birimler |
Mimarlık |
Dersin Amacı |
Tarihi yapı ve çevreler, geçmişi bugüne taşıyan ve geleceğe yansıtan değerler olduklarından, bilgi aktarımında çok önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Dönemlerinin yaşamı, mimarisi, yapı geleneği, malzemesi v.b. bilgilerin, adeta bir kitap gibi okunarak edinilmesini sağlamaktadır. Dersin amacı, tarihsel mekânları algılama, bunlardan çıkarımlar yapma, üzerine düşünme, fikir geliştirme, değerlendirme, tartışma, yorum getirme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- GÖREGENLİ, Melek, 1986, Kentsel alanların algılanması ve kentsel imajlar. IV.Ulusal Psikoloji Kongresi. ODTÜ. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Diyalektik yöntem, yapısalcı yöntem ve karşılaştırmalı yöntem kullanılması düşünülmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders, katı bir format yerine esnek ve özgün bir nitelik yansıtmakta, öğrencinin derse aktif katılımı yanısıra yenilikçi, analizci, sıradışı bakış açısına sahip olması beklenmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev/Sunum %40 (ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ5) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
eti.levi@deu.edu.tr; eti.akyuz@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders dönemi başında açıklanacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|