DERS ADI

: TARİHİ DOKUDA YENİ YAPI TASARIMINDA YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 3721 TARİHİ DOKUDA YENİ YAPI TASARIMINDA YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MÜJGAN KARATOSUN

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Dersin amacı kültürel birer zenginlik olan tarihi dokularda yapılacak yeni tasarımlardaki mimari yaklaşımların incelenmesi ve bu bağlamda nasıl bir tutumun izlenebileceğinin vurgulamasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevre/doku, kimlik ve sürdürülebilirlik kavramlarını tanıtma
2   Tarihi dokuların oluşum süreçlerini ve temel bileşenlerini ilişkilendirebilme
3   Tarihi dokuların yeni tasarımlara veri oluşturmak amaçlı okunmasında/çözümlenmesinde kullanılan yöntemleri kullanabilme
4   Tarihi dokularda yeni yapı tasarımında kullanılan temel yaklaşımları sınıf içi sunumlar aracılıyla tartışabilme
5   Konuya ilişkin özgün tasarım geliştirebilme becerisi kazanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç ve kapsamının aktarılması
2 Tarihi doku, kentsel kimlik kavramlarının tartışılması
3 Tarihi dokuların oluşum süreçleri ve temel bileşenleri
4 Tarihi dokuların karakteristik özelliklerinin çözümlenmesinde/okunmasında kullanılan yöntemler
5 Tarihi dokuların karakteristik özelliklerinin çözümlenmesinde/okunmasında kullanılan yöntemler-devamı
6 Ara Sınav
7 Yeni yapılaşmada `sürdürülebilirlik kavramının tartışılması
8 Tarihi dokuda yeni yapı tasarımında temel yaklaşımlar
9 Temel yaklaşımların tarihi dokuda yapı/yapı grubu örnekleri üzerinden tartışılması (Dünya dan ve Türkiye den örnekler)
10 Temel yaklaşımların tarihi dokuda yapı/yapı grubu örnekleri üzerinden tartışılması (Dünya dan ve Türkiye den örnekler)-devamı
11 Temel yaklaşımların tarihi yapılarda `çağdaş ek örnekleri üzerinden tartışılması
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yok.
Yardımcı kaynaklar:
Broin, B., 1980 `Architecture in Context , Van Nostrand Reinhold Book Company, New York
Loew, S., 1998 `Modern Architecture in Historic Cities', London
Referanslar: Yok
Diğer ders materyalleri: Çeşitli digital kaynaklar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler /Uygulama: Ders konuyla ilgili kuramsal aktarımlar ve görsel sunumlar (digital) eşliğinde gerçekleştirilecektir.
Ödevler: Dönemin ikinci yarısında öğrencilerin tarihi dokuda yeni yapı tasarımında kullanılan temel yaklaşımları örnekleyen araştırma konuları sınıf ortamında (sözel, görsel, digital vb.) sunulacak ve bu örnekler üzerinden tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5
6
7


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav (ödev/sunum) % 30 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3)
Ödev / Sunum % 20 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Final Sınavı (ödev) % 50 (ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mujgan.bahtiyar@deu.edu.tr 0090 232 301 84 57

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemi başında açıklanacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 0 0 0
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Teknik Gezi 0 0 0
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (mimari tasarım süreci) 5 2 10
Vize sınavına hazırlık 1 6 6
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Bireysel ödev hazırlama 1 10 10
Grup ödevi hazırlama 0 0 0
Sunum hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.55555