DERS ADI

: MEKAN ALGISI VE SANAL MEKANLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 3468 MEKAN ALGISI VE SANAL MEKANLAR SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. EBRU ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrenciler gelişen bilgisayar teknolojilerini kullanarak mevcut bir mekanı veya henüz tasarım aşamasında olan bir mekanı üç boyutlu olarak simule edebilecek ve potansiyel kullanıcıların bu üç boyutlu sanal ortamlarda sanki gerçek fiziksel mekanda dolaşıyormuş gibi serbestçe dolaşmalarını sağlayarak, kullanıcıların simule edilmiş mekanı nasıl algıladığını anlayacaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin mekanın algısını etkileyen fiziksel faktörleri anlayarak kullanıcı ihtiyaçlarını karşılamayı ve memnuniyetlerini arttırmayı hedefleyen sanal mekanlar tasarlamaları beklenmektedir. Böylece öğrencilerin sanal mekanı tasarımın son aşamasında kullanılan bir çizim ve sunum aracı olarak değil bütün tasarım süreci boyunca kullanılabilecek etkileşim ve iletişim aracı olarak görmelerinin sağlanması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gerçek ve Sanal Mekanlarda bireylerin algısal benzerliklerini ve farklılıklarını tanımlayabilmeli,
2   Gerçek ve Algısal Haritalar arasındaki farkları açıklayabilmeli
3   Sanal mekan yaratmaya yönelik bir bilgisayar programını araç olarak kullanabilmeli,
4   Gerçek ya da tasarlanmış bir mekanı bilgisayar programı aracıyla simule edebilmeli,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mekan Algısına Yönelik Ampirik Çalışmalardan Örnekler
2 Gerçek ve Algısal Haritaların Gerçek ve Sanal Mekanları Karşılaştıran Ampirik Çalışmalardan Örnekler
3 GTK Radiant programı sanal nesne üretimi
4 GTK Radiant programı sanal mekan üretimi
5 GTK Radiant ve Image Processor programları ile yaratılan mekanı giydirme
6 GTK Radiant ve Image Processor programları ile yaratılan mekanı giydirme (devam)
7 GTK Radiant programında basit programlama yazımı (shader dosyası yaratma)
8 GTK Radiant programında basit programlama yazımı (shader dosyası yaratma)
9 Arasınav (ödev teslimi şeklinde)
10 Final proje mekansal öğelerin bilgisayar ortamında simule edilmesi
11 Final proje - Mekansal öğelerin yüzeylerinin Image Processor programları yardımıyla hazırlanması ve sanal mekanda bu yüzeylerin giydirilmesi
12 Final proje - Mekansal öğelere yönelik basit proglama yazımı
13 Final proje - Yaratılan sanal mekanın potansiyel kullanıcılar tarafından algısal değerlendirmesi
14 Final proje- Yaratılan sanal mekanın potansiyel kullanıcılar tarafından algısal değerlendirmesine yönelik elde edilen bulguların yorumlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lynch, K., (1960) The image of the city. Cambridge , MA :MIT
Nasar, J. L. (1998) The evaluative image of the city. Sage Publications, Thousand Oaks , London .
Arthur, P. and Passini, R. (1992) Wayfinding, people, signs and architecture. NY:McGraw Hill.
Stanney, K. M. (2002) Handbook of virtual environments: Design, implementation and applications. Lawrence Erlbaum Associates Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, kavramsal ve uygulamaya yönelik aktarımlar ve bilgisayar uygulamaları ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Betimleme, Çözümleme ve Yorumlama Ödevler ve Final Proje Değerlendirmesi ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.cubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 09.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
14 0
Ders öncesi hazırlık 1 18 18
Ödev hazırlama 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Ara sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.41