DERS ADI

: KIRSAL PLANLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 4461 KIRSAL PLANLAMA SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MERCAN EFE GÜNEY

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders kırsal alanın mekânsal ve toplumsal yapısıyla farklılığının şehir planlama eylem alanında da gözetilmesi gerektiğinin bilincini vermeyi ve bunun yapılabilirliğinin araçlarını sorgulamayı / düşündürmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kırsal alanın ne demek olduğunu öğrenmek
2   Kentsel alandan nasıl farklı planlanabileceğine ilişkin deneyimleri listeleyebilmek
3   Güncel planlama yaklaşımlarını yorumlayabilmek
4   Kırsal alanın üretim ilişkilerindeki önemini çözümleyebilmek ve birleştirebilmek
5   Türk planlama sisteminde kırsal alana yaklaşımı değerlendirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kır ve Kent, Kırsal Alan ve Kentsel Alan Nedir
2 Kentsel Tarım: Tanım, Tarihçe, Amaç
3 Kentsel Tarımın Yasal ve Yönetsel Durumu
4 Kentsel Tarımın Türkiye'de Şehir Planlamaya Entegrasyonu
5 Türkiye'de Planlı Dönem Kırsal Planlama Modelleri
6 Türkiye'de Planlı Dönem Kırsal Planlama Modelleri
7 Ara Sınav
8 Kırsal Planlama, Ürün Deseni ve Sektörel Planlama
9 Kırsal Planlama, Ürün Deseni ve Sektörel Planlama
10 Türkiye'de Kırsal Kalkınma Projeleri
11 Türkiye'de Bölgesel Kalkınma Projeleri
12 Kırsal Planlamada köylü olmak nedir
13 Kırsal Planlama ve Modernizm ilişkisi/değerlendirmesi
14 Türkiye Dünyada Kırsal Kalkınma Alanında Ortaya Çıkan Yeni Yaklaşımlar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ersoy, M. (2007), Kentsel Planlama Kuramları, İmge, Ankara
Tütengil, Cavit Orhan (1979); Kırsal Türkiye'nin Yapısı ve Sorunları,
Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1979.
Çelik, Zühre (2006); Türkiye'de Kırsal Planlama Politikalarının Gerçekleştirilmesi, DEÜ Fen Bilimleri Estitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir.
Efe, Mercan (2009); Sosyo-Ekonomik ve Ekolojik Temelli Bölgeleme: Olanak ve Sınırları, DEÜ Fen Bilimleri Estitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir.
Gök, T. (Der.), (1980), Türkiye'de İmar Planlaması, ODTÜ, Ankara.
Diğer ders materyalleri: Ders ile ilgili diğer okumalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. Ders online yürütülmesi gerektiğinde canlı ders tabanlı çevrimiçi eğitim yöntemi uygulanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Listeleme, Betimleme ve Çözümleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Birleştirme, Yorumlama ve Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse olan ilgisini / motivasyonunu artırmak için soru-cevap tekniği de kullanılmaya çalışılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mercan.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 10:30 - 12:15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0 0 0
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 2 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51