Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. CÜNEYT AKAL |
Dersi Alan Birimler |
Jeoloji Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Magmatik kayaların yapısal, dokusal, mineralojik ve kimyasal özellikleri bazında sunulması. Bu özelliklere neden olan süreçlerin, yeryuvarının iç yapısı, levha tektoniği kuramı, faz kuralı ve faz diagramları eşliğinde tartışılması ve irdelenmesi. Uygulama ve alan çalışmaları ile sunulan ve edinilen bilgilerin görselleştirilmesi. Değişen faktörler bazında birincil ve ikincil yapıları karşılaştırabilme, zamansal üç boyutlu düşünebilme ve modelleme. Farklı süreçleri bir araya getirerek olayları sebep ve sonuç ilişkisi ile yorumlamasını öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sözlü ve görsel araçları kulanarak bilginin sunumu, makro ve mikro özelliklerin magmatik petrografi labortuvarında tanımlanması, jeokimya uygulamaları, arazi uygulamaları ve ödev. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme yöntemi: Vize (%30) + Laboratuvar (%20)+ Final (%50) |
Değerlendirme Kriteri |
Bu dersten yarıyıl içinde bir arasınav (%30) ve bir laboratuvar sınavı (%20) ile yarıyıl sonunda bir final sınavı (%50) yapılır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü, 35160 Buca-Tınaztepe / İZMİR |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|