DERS ADI

: TÜRK YÖNETİM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 3020 TÜRK YÖNETİM TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi (İ.Ö)
Kamu Yönetimi

Dersin Amacı

Tarih bilinci kazandırarak günümüzün yönetsel sorunlarını algılama ve yorumlama bilgi ve yeteneklerini geliştirmek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk kamu yönetiminin tarihsel gelişim çizgisini inceleyebilme
2   Türk toplumunun kamu yönetimi yapısının tarihsel gelişim süreci ışığında günümüzdeki gelişmeleri ve yaşanılan sorunları analiz edebilme
3   Türk kamu yönetimindeki kurumsal ve işleyişsel sürekliliğin farkına varabilme
4   Türk kamu yönetiminin tarihsel gelişim süreci ışığında güncel reform önerileri geliştirebilme
5   Türk kamu yönetimindeki kırılma-dönüm noktalarını analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetimin tarihsel evrimi ve yönetim sistemleri, siyasal sistem ile yönetsel yapı ilişkisi, sosyal gelişme ve yönetsel gelişme etkileşimi
2 Türk toplumunun tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte etkilenilen çeşitli toplumsal - yönetsel sistemler( İran, İslam, Bizans ve Batı Avrupa),
3 Selçuklu ve Anadolu Selçuklu devlet yapıları,
4 Tanzimat a kadar Osmanlı yönetim sistemi ve bozulması,
5 Osmanlı İmparatorluğunda reform girişimleri; Tanzimat öncesi ve Tanzimat sonrası reformlarının farklı nitelikleri,
6 Reform sürecinin sebepleri ve temel özellikleri ile bürokrasinin modernleşme sürecinde etkinliği
7 III. Selim dönemindeki reformlar, II. Mahmut dönemindeki reformlar; Sened-i İttifak, Yeniçeri Sorununun Çözümlenmesi,
8 Ara sınav
9 Ara sınav
10 II. Mahmut dönemindeki reformlar; siyasal ve idari yapıda yeniden düzenlemeler
11 Tanzimat Döneminde Kamu Yönetimi; Merkezi Yönetim ve Merkezi Yönetime Yardımcı Kuruluşlar
12 Tanzimat Döneminde Mahalli Yönetim (Vilayet ve Belediye yönetimleri, Mahalle ve Köy yönetimleri)
13 Adli Düzende Reformlar,
14 Modernleşme sürecinin Türk Kamu Yönetimine etkilerinin değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar
- İlber Ortaylı; Türk İdare Tarihine Giriş, Turhan Kitabevi, Ankara 1996
- A. Faruk Mutlusu; Tanzimat tan Cumhuriyet e Bürokrasinin Modernleşme Sürecinde Rolü, Kamu Tercihi ve Anayasal İktisat, Yıl: 1, Sayı: 4, Ekim-Kasım-Aralık 2001, s. 9-24

Yardımcı kaynaklar
- İlber Ortaylı; İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Hil Yayın, İstanbul 1995
- Bilal Eryılmaz; Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme, İşaret Yayınları, İstanbul 1992
- Cemil Oktay; Hum Zamirinin Serencamı, Bağlam Yayıncılık, İstanbul 1991
- İsmail Cem; Türkiye de Geri Kalmışlığın Tarihi, Cem Yayınevi, İstanbul 1989

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım. Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İş Tel : 4204425-20634
E- Posta: faruk.mutlusu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 16.00 17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Vize sınavına hazırlık 1 8 8
Final sınavına hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111