DERS ADI

: ÇALIŞMA VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4146 ÇALIŞMA VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BARIŞ SEÇER

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Amacı

Dersin amacı, çalışma ortamında birey ve çalışma yaşamı arasındaki uyumun sağlanması ile birlikte, ortamdaki zorluklar ve fırsatlar hakkında psikolojik açıdan bir anlayış oluturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışma yaşamı hakkındaki algıyı anlamak.
2   Tarihsel süreçte "çalışma"nın değişen anlamı hakkında yorumda bulunmak.
3   Tatminkar ve verimli çalışma ortamı koşullarını anlamak.
4   Çalışma yaşamında bireyin psikolojik ve sosyal sorunlarını belirleyebilmek.
5   Bireyin çalışmaya, insan ilişkilerine ve işyerine yönelik tutumlarını anlamak.
6   Seçme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
7   Performans ölçümü tekniklerini öğrenmek.
8   Örgütlerde kullanılan etkin eğitim yöntemleri hakkında farkındalık kazanmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma ve Birey için Çalışmanın Anlamı
2 Çalışma Psikolojisinin Kapsamı ve Tarihçesi
3 Çalışma Hayatında Bireysel Davranışlar
4 İş Analizi ve Değerlendirmesi
5 Eleman Seçme: İşe Alım, Görüşme, Referans Testi
6 Çalışma Yaşamında Motivasyon
7 Çalışma Aracılığıyla Çalışan Performansını Motive Etme
8 Ödüller Aracılığıyla Çalışan Performansını Motive Etme
9 Çalışan Tatmini ve Bağlılığı
10 Stres ve İş-Özel Yaşam Dengesi
11 Performans Değerlendirme
12 Eğitim Sistemleri Tasarlama ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Griffin, R. W. & Moorhead, G. (2014). Organizational Behavior: Managing People and Organizations (11th edition). South-Western, Cengage Learning.
Aamodt, M. G. (2010). Industrial/Organizational Psychology: An Applied Approach. (6th Edition). Wadsworth: Cengage Learning.
Muchinsky, P. M. (2006). Psychology Applied to Work. (8th Edition). Belmont, CA: Thomson Wadsworth.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derse Katılım
Sunumlar
Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Burcu GÜLER
e-mail: burcuguler@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.611
ÖK.711
ÖK.811