DERS ADI

: MESLEK VE YETKİNLİK ARAŞTIRMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CEK 3032 MESLEK VE YETKİNLİK ARAŞTIRMALARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HATİCE ŞEBNEM SEÇER

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)

Dersin Amacı

İşgücü piyasaları ve istihdam süreci açısından iş ve çalışma olgularından farklı bir nitelik arz eden meslek olgusunu bütün yönleriyle değerlendirerek, yetkinlik olgusu ile ilişkili yönlerini belirlemektir. Çalışma hayatında talep edilen temel yetkinliklerin ulusal ve uluslar arası kaynakları konusunda da bilgi sahibi olabilmeleri ve profesyonel bir mesleğe mensup olarak çalışanlardan beklenen temel yetkinlikleri çeşitli açılardan analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Meslek olgusunu ve profesyonelleşme sürecini tarif etmek.
2   Yetkinlik ile yetenek olgularını tanımlayarak, meslekler ile ilişkisini açıklamak.
3   Temel yetkinliklerin belirlenmesinde rolü olan ulusal ve uluslar arası kurumları tespit etmek.
4   Çeşitli mesleklerde gerekli olan temel yetkinlikleri örneklerle açıklamak.
5   Geleceğin mesleklerine ilişkin yetkinlik öngörümlemeleri doğrultusunda mesleki eğitim programları önermek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramların Açıklanması (Meslek, profesyonelleşme)
2 Temel Kavramların Açıklanması (Yetkinlik, Yetenek, Yetkinliklerin Önemi)
3 Yetkinliklerin Yapılandırılması (Ulusal, Ulusalararası ve Örgütsel Düzeyde)
4 Mesleki Yeterlilik Kurumu (Ulusal Meslek Standartları, Mesleki Yeterlilikler)
5 Avrupa Yeterlilik Çerçevesi
6 Diğer Uluslararası Mesleki Yeterlilikler Kurumları
7 Meslekler ve Yetkinlik İlişkisi (Profesyonelleşme Teorileri, Yetkinliğe Dayalı Profesyonelleşme)
8 Meslekler ve Yetkinlik İlişkisi (Profesyonelleşme Teorileri, Yetkinliğe Dayalı Profesyonelleşme)
9 Meslekler ve Yetkinlik İlişkisi (Profesyonel mesleklerde temel yetkinlikler)
10 Yetenek Açıkları ve İşgücü Piyasası Açısından Önemi
11 Yetenek Açıklarının Kapatılmasında Mesleki Eğitimin Rolü
12 Yetkinlik Araştırmalarından Örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

H. Şebnem Seçer; Mesleki Yaşam Modelinin Oluşturulması ve Mesleki Analizlerde Kullanımı, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayını, İzmir 2008.

Malcolm S. Cohen, Mahmood A. Zahidi; Global Skill Shortage, Edward Elgar, 2002.

Michael Eraut; Developing Professional Knowledge and Competence, Routledge 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yetkili öğretim üyesinin ders yönlendirmesi, izlence takibi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. H. Şebnem SEÇER Tel: 420 41 80 20307 E-posta: sebnem.secer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:30-16:30 Çarşamba 15:30-16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.41111
ÖK.5111