DERS ADI

: E-TURİZM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3016 E-TURİZM SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere bilgi ve iletişim teknolojilerinin turizm sistemi üzerindeki etkileri ve bilgi ve iletişim teknolojilerinin turizm endüstrisindeki uygulamaları üzerine ayrıntılı bilgi sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   E-turizm kavramını anlayabilmek için turizm ile bilgi teknolojileri arasındaki dinamik etkileşim ve turizmde yönetim ve stratejide bilgi ve iletişim devriminin etkilerini algılayacak gerekli bilgi altyapısına sahip olabilmek
2   Bilgi ve iletişim teknolojileri devriminin ve bilgi toplumunun turizm üzerindeki etkilerini değerlendirebilmek için turizm endüstrisinin farklı sektörlerinde stratejik yönetim ve işletim yönetiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkilerini anlayabilmek.
3   Bilgi ve iletişim teknoloji ile stratejik rekabet avantajı elde etme, turizmde bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok boyutlu çerçevesi, turizmde internet uygulamaları, yeni turizm tüketicileri, turizm endüstrisinde yeni yönetim ve pazarlama yaklaşımları gibi konuları tartışabilmek için turizmde bilgi ve iletişim teknolojilerinin getirdiği dönüşümü anlayabilmek.
4   Sosyal medyanın gelişimi, sosyal medya pazarlaması, turizm pazarlamasında sosyal medyanın yeri gibi konuları anlayabilmek için internet teknolojilerindeki gelişmeleri algılayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turizmde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Devrimi
2 Turizmde Yönetim ve Stratejide Bilgi ve İletişim Teknolojileri Uygulamaları
3 E-Turizm Kavramı
4 Talebe Bağlı Gelişen E-Turizm
5 Arza Bağlı Gelişen E-Turizm
6 Turizm Endüstrisinin Farklı Sektörlerinde Stratejik Yönetim ve İşletim Yönetiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (1) E-Dağıtım, E-Havayolları, E-Konaklama
7 Turizm Endüstrisinin Farklı Sektörlerinde Stratejik Yönetim ve İşletim Yönetiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri (2) E-Tur Operatörleri, E-Seyahat Acentaları, E-Destinasyonlar
8 Sosyal Medya ve Turizm
9 Turizmde E-Ticaret
10 Turizmde Yönetim ve Pazarlamada E-Turizmin Stratejik Uygulamaları
11 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
12 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. eTourism / Information Technology for Strategic Tourism Management, Dimitrios Buhalis, Prentice Hall, 2003.
2. Tourism, Technology and Competitve Strategies, Auliana Poon, Cabi Publishing, 1996.
3. Tourism Information Technology, Pauline J. Sheldon, Cabi Publishing, 1997.
4. Information Technology and Tourism, Hannes Werthner and Stefan Klein, Springer, 1999.
5. Information Technology for Travel and Tourism, Gary Inkpen, Longman, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Her hafta ders işlenecektir.
2. Tartışma: Her derste öğrencilere dersin içeriğine yönelik tartışma konuları sunulacaktır.
3. Haftalık Ödevler: Her dersin sonunda öğrencilere işlenen konulara ilişkin ödev verilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize: Sınav işlenen konuları ve haftalık ödevleri kapsayacaktır.
2. Haftalık Ödevler: Ödevler bireysel olarak hazırlanacaktır. Haftalık ödevlerden alınan notlar vize sınavının ve dönem ödevinin notlarına eklenecektir..
3. Dönem Ödevi: Her öğrenci dönem ödevi hazırlamakla yükümlüdür.
4. Sunum:. Dönem ödevleri önceden belirlenen takvime uygun olarak sunulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci turizmde yönetim ve stratejide bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkisini anlayabilmelidir.
2. Öğrenci turizmin farklı sektörlerinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkilerini tartışabilmelidir.
3. Öğrenci turizmin arz ve talep yönlerinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin, internetin ve sosyal medyanın yol açtığı değişimleri değerlendirebilmelidir.
4. Öğrenci turizm sistemi içinde yer alan farklı aktörlerin bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı faaliyetlerini ve turizmde e-ticaret kavramını algılayabilmelidir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve tartışmalara katılım gereklidir.
4. Derse geç kalınmasından kaçınılmalıdır.
5. Dersler sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Bireysel ödev hazırlama 4 3 12
Dönem ödevi hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45