DERS ADI

: SİYASİ TARİH II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 2202 SİYASİ TARİH II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALİ ŞEVKET OVALI

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere 19. Yüzyılın ortalarından Soğuk Savaşın sonuna dek modern Avrupa tarihinin temel olay ve konularını tanıtmaktır. 19. Yüzyıl devrimleri, Almanya ve İtalya nın ulusal birliklerini sağlaması, emperyalizm, I. Dünya Savaşı, Bolşevik devrimi, Büyük Buhran, faşizmin yükselişi, II. Dünya savaşı, Soğuk Savaş ve süpergüçler rekabeti, sömürgesizleşme, ve komünizmin çöküşü bu derste ele alınacak temel konular arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1870- 1990 arasında Avrupa tarihinin temel siyasi, ekonomik ve toplumsal aktörlerine ve olaylarına aşina olarak 19. ve 20. Yüzyıllarda uluslararası sistemin gelişimini anlamak
2   Siyasi sorunlara gerçekçi çözümler üretmek üzere dünya sahnesindeki güncel politik başlıkların tarihsel arka planlarını tanıyıp, uygun şekilde analiz etmek
3   Geçmiş ve geleceği bütünsel olarak analiz etmek üzere tarihteki siyasi, sosyo-ekonomik ve kültürel faktörlerin birbiriyle ilişkisini belirlemek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bölüm 22 19. Yüzyılın Temelleri: Siyaset ve Toplumsal Değişim
2 Bölüm 23 Değişimle Yaşamayı Öğrenmek
3 Bölüm 24 Ulusal Devletler ve Ulusal Kültürler
4 Bölüm 25 İlerleme ve İlerlemeden Duyulan Hoşnutsuzluk
5 Bölüm 26 19. Yüzyıl İmparatorlukları
6 Bölüm 27 Birinci Dünya Savaşı ve Yarattığı Dünya
7 Bölüm 27 Birinci Dünya Savaşı ve Yarattığı Dünya
8 Bölüm 28 Büyük 20. Yüzyıl Krizi
9 Bölüm 28 Büyük 20. Yüzyıl Krizi Belgesel
10 Bölüm 29 Kabus: İkinci Dünya Savaşı
11 Bölüm 29 Kabus: İkinci Dünya Savaşı Belgesel
12 Bölüm 30 Yeni Avrupa, Asa ve Briggs, Scott.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

M. Chambers, B. Hanawalt, T. K. Rabb, I. Woloch, R. Grew, L. Tiersten, The Western Experience, 9th Ed., New York: McGraw-Hill, 2007.
Asa Briggs, Patricia Calvin, Modern Europe: 1789-Present, London: Pearson, 2003, pp. 304-332.
Len Scott, "International History 1945-1990", İn the Golbalization of World Politics, (eds) John Baylis, Steve Smith, Third Edition, Oxford: Oxford University Pres, 2004, pp. 74-91.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Haftalık okumalar
3. Görsel materyal (belgeseller)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci:
1. Sınıfta öğretilen ana aktör, olay, eğilim ve dönemleri tanımlayacak ve açıklayacaktır.
2. 1870-1990 yılları arasında Avrupa devlet sisteminin gelişiminin tarihi çerçevesi içinde bireysel olayları konumlandıracaktır.
3. Tarihin oluşumunda ekonomik, siyasi, kültürel ve dini faktörler gibi çeşitli faktörleri ayırt edecek ve birbiriyle ilintilendirecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevket.ovali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.35