DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞ MODELİ İNOVASYONU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4218 SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞ MODELİ İNOVASYONU SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BANU DEMİREL

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin inovasyon ve sürdürülebilirlik perspektifleriyle iş modeli kavramına odaklanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri çerçevesinde, ekonomik, çevresel ve sosyal sorunların sürdürülebilir çözümleri için yenilikçi yaklaşımlarla geliştirilen iş modelleri tanıtılacaktır. Bu ders aynı zamanda öğrenciyi gerekli metot ve araçlar aracılığıyla, sürdürülebilir iş modellerini geliştirme ve analiz etme becerileriyle donatmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş modeli kavramını ve bileşenlerini açıklayabilmeleri.
2   Çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında iş modeli yeniliklerini anlamaları.
3   Sürdürülebilir iş modelleri geliştirmek ve analiz etmek için gerekli metot ve araçları öğrenmeleri.
4   Fikirlerini iletme becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
3 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İşletmeler (1. Ödev)
4 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve İşletmeler (1. Ödev)
5 Sürdürüllebilirlik Raporları Analizi
6 Sürdürüllebilirlik Rapor Analizi Tartışma (2. ve 4. Ödev)
7 Sürdürüllebilirlik Rapor Analizi Tartışma (2. ve 4. Ödev)
8 Kanvas İş Modeli
9 Sürdürülebilir İş Modeli İnovasyonu
10 İş Modeli İnovasyon Araçları
11 Sürdürülebilir İş Modeli Geliştirme (3. Ödev)
12 Sürdürülebilir İş Modeli Geliştirme (3. Ödev)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bocken, N., Ritala, P., Albareda, L. & Verburg , R. (2019). Innovation for Sustainability: Business Transformations Towards a Better World. Springer Nature, Switzerland
2. Jørgensen, S., & Pedersen, L. J. T. (2018). RESTART sustainable business model innovation. Springer Nature: Switzerland (https://doi.org/10.1007/978-3-319-91971-3)
3. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ile Kurumsal Dönüşüm, Editörler: Prof.Dr.Canan Madran & Prof.Dr.Mustafa Tanyeri, Akademisyen Yayınevi, Mayıs 2020

Okuma Listeleri dönem boyunca eğitmen tarafından sağlanacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı, Bireysel Ödev, Sınıf Tartışması, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV 3 ÖDEV 3
4 ODV 4 ÖDEV 4
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.30 + ODV 2* 0.20 + ODV 3 * 0.40 + ODV 4 * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖDEV: Öğrencilerden kendilerine verilen kitap bölümünü okumaları, ilgili SKH'yi anlamaları, SKH'yi işletmeler açısından tartışarak kısaca özetlemeleri beklenmektedir.

2. ÖDEV: Öğrencilerin bireysel olarak eğitmen tarafından atanan bir firmanın (yerel veya küresel) sürdürülebilirlik raporunu analiz etmeleri beklenmektedir.

3. ÖDEV: Gruplardaki öğrencilerin derste anlatılan metot ve araçları kullanarak sürdürülebilir bir iş modeli geliştirmeleri beklenmektedir. Gruplar bir proje raporu hazırlayacak ve iş modeli önerilerini sunacaklardır.

4. ÖDEV: Ödev 2'nin bulgularına dayalı olarak sınıfta öğrenciler tarafından tartışmalar yürütülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70'ine devam etmek zorunludur.
2. İntihal disiplin işlemi ile sonuçlanacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derslere zamanında katılması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.atrek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içinde açıklanacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 3 20 60
Sunum Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1355
ÖK.2555
ÖK.355355
ÖK.45