Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ BURAK KÖSEOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Yöneylem Araştırması (YA) konularını bu dersi ilk defa alan öğrencilere tanıtmak ve YA'nın iş problemlerine nasıl uygulandığını göstermek amaçlanmaktadır. Öğrencilerin deterministik problemleri matematiksel olarak modelleyebilme ve çözme becerileri kazanmaları ve optimizasyon bakış açısından nasıl akıllı iş kararları vereceklerini öğrenmeleri beklenmektedir. Oyun teorisi, karar analizi, ağ modelleri, kuyruk sistemleri, markov zincirleri, lineer olmayan programlama, çok kriterli karar verme, hedef programlama gibi konularak aktarılarak, öğrencilerin bu konulara ilişkin matematiksel modeller kurabilmeleri ve özel çözüm yöntemlerini kullanarak en iyi çözümleri bulabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Winston W.L. (2004). Operations Research: Applications and Algorithms, 4th edition, Brooks/Cole, CENGAGE Learning |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Literatür tarama, vaka çalışmaları, sunum ve tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Bilimsel Araştırma konularında lisans düzeyinde bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olma, araştırma, inceleme, yorumlama, sözlü ve yazılı ifade, becerileri ve yetkinlikleri değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serim Paker |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|