DERS ADI

: Felsefeye Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 2001 Felsefeye Giriş ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Felsefi düşüncenin temel özelliklerini gözler önüne sermek, felsefenin bilim, sanat ve din gibi disiplinlerden farklılığını göstermek ve felsefenin konu alanlarıyla problemlerini tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefenin temel özelliklerini öğrenir, onun algısal görünüşlerin ötesine geçerek dünyayı anlamlı kılmaya çalışan bir etkinlik olduğunu kavrar;
2   Felsefeyle bilim, din ve sanat arasındaki farklılıkları kavrar;
3   Felsefenin temel konularının varlık, bilgi ve değer olduğunu öğrenir;
4   Din felsefesinin temel konularını ve problemlerini tanır;
5   Varlık felsefesi veya metafiziğin temel konularıyla problemlerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefi Düşüncenin Temel Özellikleri: Bilgelik Sevgisi ve Nihailer Üzerine Düşünme Olarak Felsefe
2 Felsefenin Bilim, Din ve Sanat ile olan ortaklıkları ve farklılıkları
3 Felsefenin Konu Alanları (1): Bilgi (Epistemoloji, Bilim Felsefesi), Varlık (Metafizik, Din Felsefesi)
4 Felsefenin Konu Alanları (2): Değer (Etik, Estetik, Siyaset Felsefesi)
5 Din Felsefesinin Temel Problemleri
6 Tanrı Delilleri
7 Metafiziğin ya da varlık felsefesinin temel kavramları: Klasik Töz Metafiziği ve Oluş Felsefesi
8 Ara Sınav
9 Ahlak ile Etik Arasındaki Farklılık, Ahlakın Türleri ve Ahlakın Kaynağı
10 Betimleyici Etik, Normatif Etik ve Metaetik
11 Normatif Etik Teorilere Örnekler: Mutluluk Etiği, Hazcılık, Yararcılık, Ödev Etiği, Erdem Etiği
12 Uygulamalı Etik Problemleri: Ötenazi, İnsan Hakları, Çevre Etiği, Kürtaj, vs.
13 Eğitimin Felsefi Temelleri: Eğitim Felsefesinin Temel Akımları
14 Eğitim Felsefesinde Etik ve Politik Problemler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, Sentez Yay., Bursa 2011.
Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş, Anahtar Yay., İstanbul 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.turkeri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1435
ÖK.2435
ÖK.3435
ÖK.4435
ÖK.5435