DERS ADI

: Seçmeli II (Ruh Sağlığı ve Din Öğretimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 2014 Seçmeli II (Ruh Sağlığı ve Din Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RECEP YAPAREL

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları, bireyin ruh sağlığı üzerinde dinin etkileri, çocukluk ve ergenlik dönemi problemlerinin çözümünde DKAB dersinin rolü ve ruh sağlığının göstergeleri ile dindarlık arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.



Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Ruh Sağlığı ile Din arasında kurulabilecek İlişkiyi açıklar.
3   DKAB dersinin bireyin kendini mutlu hissetmesindeki rollerini bilir.
4   Ruh sağlığı problemlerinin çözümünde dinin olumlu-olumsuz etkilerini gösterebilir.
5   Çocuğun Ahlakî gelişimine din öğretiminin katkılarını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ruh Sağlığının Tanımı.
2 Dinin Tanımı
3 Din Öğretimi ve Dindarlık
4 Dinsel Hayatın Boyutları
5 Psiko-sosyal Uyum ve Ruh Sağlığı Kriterleri
6 Din ve Ahlak
7 Din ve Ruh Sağlığı
8 Ara Sınav
9 Dinin Bireysel ve Sosyal Hayata Etkileri
10 Dindarlık ve Ahlakî Davranışlar
11 Dindarlık ve Bağımlılık
12 Dindarlık ve Öz Saygı
13 Dindarlık ve Mutluluk
14 Dindarlık ve Depresyon
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Asım Yapıcı, Ruh Sağlığı ve Din (Psiko-Sosyal Uyum ve Dindarlık), Karahan Kitabevi, Adana-2007.
Diğer ders materyalleri:
1. Halil Apaydın, Ruh Sağlığı Din İlişkisi Araştırmalarına Bir Bakış, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, c. 10, s. 2, 2010, ss. 59-77.
2. Naci Kula, Küreselleşme Ruh Sağlığı ve Din, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, c. 5, s. 2, 2005, ss. 7-30.
3. İbrahim Gürses, Din Eğitimi Değişkeni ile Kişilik Değişkenlerinin İlişkisi Üzerine bir Araştırma, Gençlik Dönemi ve Eğitimi II, Ensar Neşriyat, İstanbul-2003, ss. 263-309.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yaparel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1554
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.4554
ÖK.5554