DERS ADI

: Seçmeli I (Dinlerde Estetik)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 2011 Seçmeli I (Dinlerde Estetik) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞENAY ÖZGÜR YILDIZ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

İslam dininden kaynaklanan etkilerle İslam ülkelerinde ortaya çıkan sanat eserlerinde birlik ve benzerlik görülmekle birlikte, İslam dininin geniş bölgelere yayılmasından kaynaklanan sebeplerden dolayı da farklı coğrafyalardaki İslam sanatı eserlerinde, üzerinde bulundukları topraklara has çeşitli anlayış ve üsluplar gelişmiştir. Başta dini faktörler olmak üzere İslam sanatının oluşumunu ve gelişimini etkileyen sebepler üzerinde durarak İslam sanatına ait başlıca eserleri tanımak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat ve İslam sanatı kavramlarını yorumlar.
2   Sanatın oluşumunda payı olan faktörleri açıklar.
3   İslam coğrafyasında yapılmış önemli mimari eserleri tanır.
4   Yapıların kısımlarını ve mimari kavramları açıklar.
5   Eserlerin mimari ve süsleme özelliklerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat Kavramı ve Sanatın Dalları
2 Sanatın Konusu ve Önemi
3 Sanat Olgusunu Etkileyen Faktörler
4 Güzellik ve Estetik
5 Sanatı Etkileyen Faktörler
6 Sanat Din ve Sanat İslam İlişkisi
7 İslam Sanatının Oluşum ve Gelişim Süreci
8 Ara Sınav
9 Erken İslam Dönemi Mimarisi
10 Emeviler, Endülüs Emevileri
11 Abbasiler ve Tolunoğulları Dönemi Mimarisi
12 Anadolu Selçukluları Dönemi Mimarisi
13 Beylikler Dönemi Mimarisi
14 Osmanlı Dönemi Mimarisi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arseven, C. E., Türk Sanatı, İstanbul, 1970.
Aslanapa O. Türk Sanatı, İstanbul, 1989.
Kuban, D. 100 Soruda Türkiye Sanatı Tarihi, İstanbul, 1973.
Yetkin, S. K., İslam Sanatı Tarihi, Ankara, 1954.
Yetkin, S. K., İslam Mimarisi, Ankara, 1965.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senay.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.134
ÖK.234
ÖK.334
ÖK.434
ÖK.534