DERS ADI

: Seçmeli I (Meslek Etiği)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İDA 2007 Seçmeli I (Meslek Etiği) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin meslek etiği ile ilgili bilgi, beceri ve tutumları edinmesini ve bunları uygulamaya geçirmesini sağlamaktır. Öğrencilerin özelde eğitim, öğretim ve öğrenme gibi konularda, genelde ise çalışma, iş, meslek, çevre, siyaset ve hukuk gibi konu ve alanlarda etiğin ayırt ediciliğini kavramasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik, ahlak, meslek ve diğer ilgili kavramları, etiğin ayırt edici özelliklerini öğrenir.
2   Meslek etiğinin temel ilkelerini kavrar.
3   İnsan-eğitim ilişkisinde etik tutumun nasıl ortaya çıktığını analiz eder.
4   İnsan-çalışma, insan-iş gibi ilişkilerde etiğin oluşturduğu farklılığı anlar.
5   Bioetik, siyaset etiği, hukuk etiği ve basın etiği gibi diğer bazı meslek etiklerini örnek olarak inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Meslek ve Etik Kavramlarının Analiz
2 Etik-Ahlak İlişkisi
3 Etiğin Ayırt Edici Özellikleri
4 Etiğin Ayırt Edici Özellikleri
5 İnsan-Meslek ilişkisi ve Değer
6 İnsan-eğitim ve öğretim ilişkisi
7 İnsan-öğrenme ilişkisi
8 Ara Sınav
9 İnsan-kitap ilişkisi
10 İnsan çalışma, insan-iş ilişkisi
11 İnsan-çevre İlişkisi
12 Bioetik
13 Siyaset ve Hukuk Etiği
14 Medya Etiği
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Türkeri, Mehmet, Etik Bilinç, Ankara: Lotus yay., 2011.
2. Etik ve Meslek Etikleri, Yayına Hazırlayan, Harun Tepe, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara 2009.

Yardımcı kaynaklar:
1. Kutlu, Hüseyin Ali, Meslek Etiği, Nobel Yayınevi, 2011.
2. Çakıroğlu, Demet; Başpınar Nuran, Meslek Etiği, Nobel Yayınevi, 2012.
3. Sökmen, Alptekin, Mesleki Etik, Detay Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sorgulama, soru cevap, olay incelemesi, Analiz-sentez, ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.turkeri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1345
ÖK.2345
ÖK.3345
ÖK.4345
ÖK.5345