DERS ADI

: Hristiyanlık Tarihi II: Hristiyanlığın Yükselişi ve Parçalanması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3292 Hristiyanlık Tarihi II: Hristiyanlığın Yükselişi ve Parçalanması SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Hristiyanlığın Antikçağ ve Geç Antikçağ daki tarihsel sürecini teolojik ve tarihsel yönleriyle ele almak, kristoloji meselesine giriş yapmak, kilisenin yükseliş ve parçalanma sürecini sebepleri ve sonuçları bağlamında yorumlamak, Hristiyanlığın Roma yönetimiyle ilişkilerini, devlet dinî hâline dönüşmesini ve konsiller dönemini anlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kristoloji: Hz. İsa hakkında yapılan teolojik tartışmalara dair bir disiplin olarak kristoloji konusuna giriş, kilise içi kristolojik tartışmalar ve Hristiyanlığın parçalanması
2   Roma yönetiminin Hristiyanlık politikaları: İlk üç yüzyılda kilise-devlet ilişkileri, Roma imparatoru Constantinus (306-337) ve sonrasında siyasî otoritenin kilise politikaları, Hristiyanlığın Roma yönetimiyle entegrasyonu, devlet dinî olması ve kilisenin Roma yönetimine bağlı bir kuruma dönüşmesi
3   Dinî Akımlar ve Mezhepler: Antikçağ da ve Geç Antikçağ da ortaya çıkan ve Hristiyanlık çatısı altında yorumlanan dinî akımların ve sonrasında yaşanan ayrışmalarla birlikte kalıcı hale dönüşen mezheplerin kendilerine has teolojik kabulleri ve tarihsel süreçteki serüvenleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antikçağ ve Geç Antikçağ dönemleri özelinde ve teolojik ve tarihsel boyutları ön plânda yer almak kaydıyla Hristiyanlık ve kilise tarihi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zafer Duygu, Hristiyanlık ve İmparatorluk: Geç Antikçağ da Kilise-Devlet İlişkileri ve Kristoloji Paradigmaları, İstanbul, 2017
Zafer Duygu, Nikomedeia ve Hristiyanlık: İlk Beş Yüzyıl, İstanbul, 2018
Turhan Kaçar, Geç Antikçağ da Hristiyanlık, İstanbul, 2009
Mehmet Çelik, Süryani Kilisesi, İstanbul, 1987

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.3111