DERS ADI

: Dini-Edebi Metinler I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4131 Dini-Edebi Metinler I SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NESRİN SOFUOĞLU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Osmanlı Türkçesi ile yazılmış, yazma ve matbu eserleri, süreli yayımlar içerisinde çıkmış dini ve edebi metinleri okuyup anlayabilme ve bu kaynaklardan yararlanabilme becerisi kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam dininin ortaya çıkardığı edebî türler ekseninde din ve edebiyat arasındaki ilişkiyi fark edebilme
2   Türk İslam Edebiyatının dünya edebiyatına kazandırdığı Osmanlıca klasik eserleri bibliyografik açıdan listeleyebilme.
3   Osmanlı Türkçesi ile yazılmış Türk İslam Edebiyatı eserlerini konularına göre tasnif edebilme.
4   Osmanlı Türkçesi ile yazılmış Türk İslam Edebiyatı eserlerinin şekil özelliklerini tanıyabilme.
5   İslamlaşma sonrası ortaya çıkan edebî türleri analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlıca Türk-İslam Edebiyatı: Konu ve Kaynakları
2 Osmanlıca Türk-İslam Edebiyatı: Konu ve Kaynakları
3 Din ve edebiyat İlişkisi
4 Tasavvuf ve edebiyat İlişkisi
5 İlk Dönem: Öncü eserler ve şahıslar
6 İlk Dönem: Öncü eserler ve şahıslar
7 Orta Dönem: Anadoluyu Yurt edinmek (Selçuklu ve Beylikler Dönemi Edebiyatı)
8 Orta Dönem: Anadolu'yu Yurt edinmek (Selçuklu ve Beylikler Dönemi Edebiyatı)
9 Vize Sınavı
10 Osmanlı Kuruluş Dönemi Edebiyatı
11 Osmanlı Kuruluş Dönemi Edebiyatı
12 Cihan Devleti ve Klasik Türk Edebiyatı
13 Cihan Devleti ve Klasik Türk Edebiyatı
14 Mahallileşme: Duraklama ve İçe Dönüş
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir,
2. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım (I-II),
3. Fevziye Abdullah Tansel, Türk-İslam Edebiyatı Türkçe Dini Metinler (I-II),
4. Necla Pekolcay, Türk İslam Edebiyatı Metinleri,
5. Mehmet Eminoğlu, Osmanlı Vesikalarını Okumaya Giriş,
6. Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri (I-II),
7. Muharrem Ergin, Osmanlıca Dersleri,
8. Şemseddin Sami, Kamus-ı Türkî,
9. Muallim Naci, Lügat-ı Naci,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesrin.yalcin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51