Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlahiyat |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ÖZKAN BİRİM |
Dersi Alan Birimler |
İlahiyat |
Dersin Amacı |
Öğrencinin Tezhip Sanatı tarihi hakkında genel bilgi sahibi olmasını ve günümüz tezhip çalışmaları hakkında bilgi edinmesini sağlamak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. İnci A. Birol, Çiçek Deman, Motifler, İstanbul 1991. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersin teorik anlatımı görseller eşliğinde yapılıp öğrencinin derse katılımı için araştırma konuları başlıklar halinde ders öncesi verilecektir. Geleneksel sanatlarımızın içinde Tezhip Sanat ının yeri/önemi. Tezhip Sanatı tarihi hakkında genel bilgi ve örnekleri. Tezyinât-ı Kur'an iye ve diğer yazma eserlerde görülen tezhip örneklerinin tanıtımı. Tezhip sanatında kullanılan motifler özellikleriyle tanıtılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse , ders planına göre ilgili konunun teorik anlatımı ile başlanır.Dersin başlama saatinden sonra gelenlere yarım saat hak tanınır.Bundan sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ozkan.birim @deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Serbest |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|