DERS ADI

: Özel Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPF 2004 Özel Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞÜKRÜ KEYİFLİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim alanına ilişkin temel bilgileri betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimle ilgili temel kavramları betimleyebilme
2   Özel eğitim gerektiren engele neden olan etmenleri açıklayabilme
3   Farklı engel türlerine sahip bireyleri ve özelliklerini betimleyebilme
4   Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitimi ve kaynaştırma uygulamalarını bilme ve uygulamaları kendi öğretme alanıyla bütünleştirebilme
5   Engelli çocukların ailelerinin yaşadıkları duyguları bilerek ailelere yönelik hizmetleri ve eğitsel rehberlik çalışmalarını uygulamaya istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar;
2 Özel Eğitim Gerektiren Engele Neden Olan Etmenler Özel Eğitimle İlgili Yasa ve Yönetmelikler ve Temel Özellikleri
3 Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
4 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
5 İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
6 Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
7 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Özellikleri
8 Ara sınav
9 Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Olan Çocuklar ve Özellikleri
10 Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
11 Fiziksel Yetersizliği Ve Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Özellikleri
12 İleri Derecede Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
13 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Kaynaştırma Eğitimi, Eğitim Kurumları ve İşleyişi
14 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Aileleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Diken, İ. H. (2010). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. (2.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı kaynaklar:
2. Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz
Eğitim ve Yayıncılık.
3. Cavkaytar, A. ve Diken, İ. H. (2005). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Kök Yayıncılık.
4. Eripek. S. (2008). Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Okulöncesi
Öğretmenliği Lisans Programı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/ Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/ veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav, araştırma ödevi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seyfullah.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5