DERS ADI

: Osmanlı Arkeolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4028 Osmanlı Arkeolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERGÜN LAFLI

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Osmanlı Arkeoloji konusunun ayrıntılı olarak incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bilimleri'nin temel çalışma konusu olan bir devri öğrenmiş olacaklardır;
2   Post-Ortaçağ gibi Klasik Arkeoloji Bilimi nin daha sonraki devirlerinin yapıtaşı olan bir devri kavramış olur;
3   Post-Ortaçağ sürecinde Bizans İmparatorluğu nun yıkılışı ve Osmanlı İmparatorluğu nun ortaya çıkışı kavramlarına ve Arkeoloji Bilimi'ndeki kültürlerarası ilişkilerin boyutuna göz atılır.
4   Osmanlı'nın İstanbul'da yer alan eserlerini incelemek
5   Asya'daki Osmanlı Arkeolojisini Tanımlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş.
2 Terminoloji ve Coğrafya.
3 Genel Tarih Bilgisi.
4 Seramik.
5 Cam.
6 Mimari.
7 Heykeltraşlık.
8 Alan Çalışması 1.
9 Hat Sanatı.
10 Nümizmatik.
11 Paleografya.
12 Alan Çalışması 2.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Peter Brown, The World of Late Antiquity: from Marcus Aurelius to Muhammad (AD 150-750), (London: Thames and Hudson) 1989, ISBN 0-393-95803-5.
2- Peter Brown, 1987. "The World of Late Antiquity Ad 150-750" in A History of Private Life: 1. from Pagan Antiquity to Byzantium, Paul Veyne, editor, ISBN 0-393-95803-5.
3- Peter Brown, Authority and the Sacred: Aspects of the Christianisation of the Roman World, Routledge, 1997, ISBN 0-521-59557-6.
4- Peter Brown, The Rise of Western Christendom: Triumph and Diversity 200-1000 AD, Blackwell, 2003, ISBN 0-631-22138-7.
5- Averil Cameron, The Later Roman Empire: Ad 284-430, Harvard University Press, 1993, ISBN 0-674-51194-8.
6- Averil Cameron, The Mediterranean World in Late Antiquity Ad 395-600 (Routledge History of the Ancient World), 1993, ISBN 0-415-01421-2.
7- Averil Cameron et al. (editors), The Cambridge Ancient History, vols. 12-14, Cambridge 1997ff.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ve 2 adet alan çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Ergün LAFLI
Address: Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Arkeoloji Bölümü, Tınaztepe/Kaynaklar Yerleşkesi, Buca, TR-35160, İzmir, Turkey.
Tel.: +90.232.301 87 21.
GSM: +90.539.577 07 33.
Fax: +90.232.453 90 93.
E-mail: .

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555