Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kimya |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. MÜNİRE NALAN DEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Kimya (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin: Hücre, Hücrenin Yapısal ve Fonksiyonel Özellikleri; Hücrede Radikal Üretimi; Radikal Üretiminde Endojen-Ekzojen Kaynaklar; Radikallerin Lipid, Protein, Karbohidrat, DNA ya etkileri ve onarım mekanizmaları; Antioksidanlar; Kanser Hücresinin Özellikleri; Kanser Oluşum Basamakları; Genetik ve Diğer Faktörlerin Kanser Oluşumundaki Rolleri; Onkogenler, Kansere Karşı Savunma Mekanizmaları; Tümör Baskılayıcı Genler, Hücre Siklusu ve Kanser, Hormonlar ve Kanser, Çevresel Faktörler ve Kanser: -Kimyasal Maddeler, -Radyasyon, -Beslenme, -Çevre Kirliliği, -Stres, -Yaşlılık konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Joseph Panno , Cancer: the role of genes, lifestyle, and environment, 2005 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, Soru cevap tekniği, Uygulama, Ödev verme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, derse aktif katılım, ödevlerle gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEÜ, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 15:00 - 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|