DERS ADI

: İş Süreçlerinin İyileştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İST 3165 İş Süreçlerinin İyileştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İstatistik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SENEM VAHAPLAR

Dersi Alan Birimler

İstatistik
İstatistik (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin, süreç yönetiminin ve iş süreçlerinin iyileştirilmesinin modern iş hayatındaki önemini kavramalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin; sürecin mevcut halini haritalamak, süreçlerin performansını ölçmek, uygun istatistiksel araçları kullanarak süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak, süreçlerin nitelik seviyelerini belirlemek gibi konularda bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.




Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş süreçlerinin iyileştirilmesi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2   İş süreçlerinin iyileştirmenin 5 aşamasını listeleyebilme
3   Süreç karakteristiklerini örneklerle açıklayabilme
4   Süreçlerin haritasını çizebilme
5   Süreçlerin nitelik seviyesini belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş süreçlerinin iyileştirilmesi ile ilgili temel kavramlar
2 İş süreçlerinin iyileştirmenin 5 aşaması
3 İş süreçlerini iyileştirmek için hazırlık aşaması
4 İş süreçlerinin iyileştirmek için atanan kişiler, ekipler ve görevleri
5 Etkinlik, etkililik ve uyumluluk ölçümleri
6 Süreç haritalama ve akış diyagramları
7 IDEF0 süreç haritalama yöntemi
8 Arasınav
9 Ödev sunumları
10 Süreç karakteristiklerinin anlaşılması ve incelenmesi
11 Süreçlerin sadeleştirilmesi
12 Ölçümler ve geribildirim
13 Süreçlerin nitelik seviyesinin belirlenmesi
14 Harrington nitelendirme kriterleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
B. Andersen, Business Process Improvement Toolbox, Second Edition, ASQ Quality Press, 2007.
Yardımcı kaynaklar:
H. J. Harrington, Business Process Improvement, The Breakthrough Strategy for Total Quality, Productivity and Competitiveness, McGraw-Hill, 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.15 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.15 + BUT * 0.45


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav ve ödevlerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-posta: senem.sahan@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 86 03

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ara Sınava Hazırlık 1 24 24
Yarıyıl Sonu Sınavına Hazırlık 1 30 30
Grup Ödevi Hazırlama 1 2 2
Bireysel Ödev Hazırlama 2 2 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145555
ÖK.245555
ÖK.345355
ÖK.45555555
ÖK.555554555