DERS ADI

: Edebiyata Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 1013 Edebiyata Giriş ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere hikaye, oyun, şiir gibi farklı edebi metinlerin tartışılması ve incelenmesi için gerekli kavram ve yöntemlerin tanıtılması ve metin analizi yapma becerisinin kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel edebi kavramlar ve metin analizi teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
2   Edebi metinleri derste öğrenilen temel kavram ve tekniklerle analiz etme
3   Edebi metinlerde karakter, anlatıcı, olay örgüsü, zaman ve mekan incelemesi yapma
4   Edebi metinlerde sosyo-kültürel ve politik arka planı tartışma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş
2 Öykü İncelemesi (karakter, anlatıcı, olay örgüsü, zaman, mekan) Sınıf Tartışması
3 Öykü İncelemesi (karakter, anlatıcı, olay örgüsü, zaman, mekan) Sınıf Tartışması
4 Öykü İncelemesi (karakter, anlatıcı, olay örgüsü, zaman, mekan) Sınıf Tartışması
5 Öykü incelemesi (karakter, anlatıcı, olay örgüsü, zaman, mekan) Sınıf Tartışması
6 Öykü incelemesi (karakter, anlatıcı, olay örgüsü, zaman, mekan) Sınıf Tartışması
7 Öykü incelemesi (sosyo-kültürel ve politik arka plan) Sınıf Tartışması
8 Ara sınav
9 Öykü incelemesi (sosyo-kültürel ve politik arka plan) Sınıf Tartışması
10 Oyun incelemesi (teknik öğeler, karakter, olay örgüsü) Sınıf Tartışması
11 Oyun incelemesi (teknik öğeler, karakter, olay örgüsü) Sınıf Tartışması
12 Şiir incelemesi Sınıf Tartışması
13 Şiir incelemesi Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme Sınıf Tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Meyer, Michael. The Compact Bedford Introduction to Literature. 4th ed. Boston: Bedford Books of Saint Martin's P, 1997.
Barnet, Sylvian, Morton Berman and William Burto. eds. An Introduction to Literature. New York: Harper Colins College,1994.
McMichael, George, gen.ed. Concise Anthology of American Literature. 2nd ed. New York: Macmillan, 1985.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ1 * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin edebi metinleri analiz edebilmesi
Öğrencilerin metinlerde karakter, olay örgüsü, anlatıcı ve sosyo-kültürel ve politik arka plan gibi temel öğeleri inceleyebilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 oranında derse katılım zorunludur.
Her tür intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Ayşegül Gündoğdu

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555
ÖK.2555
ÖK.3555535
ÖK.4555