DERS ADI

: Geleneksel Çocuk Oyunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 5004 Geleneksel Çocuk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERKUT KONTER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sınıf öğretmeni adaylarının, Geleneksel Çocuk Oyunlarına İlişkin becerilerini geliştirmelerini ve kullanmalarını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel çocuk oyunlarını kavrayabilme
2   Kültürümüzdeki oyunlarla ilgili bilgi sahibi olma
3   Oyun türlerini, özelliklerini ve farklılıklarını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel Çocuk Oyunları
2 Geleneksel Çocuk Oyunları
3 Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları,
4 Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları,
5 Türk kültüründeki çocuk oyunları
6 Türk kültüründeki çocuk oyunları
7 Bu oyunları hatırlama ve yeni nesillere aktarma;
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları;
10 yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları;
11 yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları;
12 geleneksel oyunların çocukların gelişim alanlarına etkisi;
13 geleneksel oyunların çocukların gelişim alanlarına etkisi;
14 bu oyunları planlama ve uygulama.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAHPERD (1999). Physical Best, Activity Guide. IIIinois: Human Kinetics.
Amelia, T. Lee, M. Thomas, J. (2000). Physical Education For Children. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Aracı, H. (2004). Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. Nobel: Ankara.
Çamlıyer, H. Çamlıyer, H. (2001). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
Hazar, M. (2000). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Ankara: Tütibay Yayınları.
Graham. G. (2004). Moving Children. Six Edition. New York: McGrow Hill.
Grahem, G. (2001). Teaching Children Physical Education. Becoming a Master Teacher. IIIinois: Human Kinetics.
Günsel, M. A. (2004). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Anı: Ankara.
Kasser, S. (1995). Inclusive Games. IIIinois: Human Kinetics.
Konter, E. (2008). İnsan Neden Oynar Kanyılmaz Matbaa. İzmir.
Aşçı, H. Kirazcı, S. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayınevi, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Vize sınavına hazırlık 1 18 18
Final sınavına hazırlık 2 18 36
Diğer kısa sınavlara hazırlık 0 0 0
Ödev hazırlama 2 10 20
Uygulama 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.133333
ÖK.233333
ÖK.333333