DERS ADI

: Matematik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNF 3004 Matematik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NECİP BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlkokul öğrencilerinin gelişim özellikleri ve programda yer alan kazanımlara uygun olarak matematiksel gelişimlerini sağlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kesirler ve ondalık kesirlerin anlam bilgisi.
2   Kesir türleri, kesirleri karşılaştırma ve sıralamaya dönük etkinlikleri planlayıp uygulayabilme.
3   Kesirler ve ondalık kesirlerle yapılan işlemlerin tekniğini geliştirebilecek etkinlikleri planlayıp, uygulayabilme.
4   Kesirlerde olası kavram yanılgılarını giderecek etkinlikleri planlayıp uygulayabilme.
5   Çocukta geometrik düşüncenin gelişimini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kesir kavramı, birim kesir, kesir türleri
2 Kesirleri karşılaştırma ve sıralama
3 Kesirlerle işlemlerin öğretimi
4 Ondalık kesir kavramı ve işlemlerin öğretimi
5 Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi
6 İlkokul 1-2.ci sınıf geometri öğrenme alanındaki kazanımlarla ilgili uygulamalı etkinlikler
7 İlkokul 3-4.cü sınıf geometri öğrenme alanındaki kazanımlarla İlgili uygulamalı etkinlikler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Ölçme öğretiminde aşamalar: Karşılaştırma ve sıralama, tahmin, standart olmayan birimle ölçme, standart birimlerle ölçme
10 Uzunluk, paralarımız ve zamanı ölçme alt öğrenme alanlarındaki kazanımlarla ilgili uygulamalı etkinlikler
11 Tartma, sıvıları ölçme alt öğrenme alanlarındaki kazanımlarla ilgili uygulamalı etkinlikler
12 Çevre, alan ve hacim ölçme alt öğrenme alanlarındaki kazanımlarla ilgili uygulamalı etkinlikler
13 Veri toplama, verileri düzenleme, tablo ve grafik oluşturmaya yönelik uygulamalı etkinlikler
14 Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Altun. Murat. (2005), Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi Yayıncılık, Bursa.
2) Baykul, Yaşar.(2011), İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5. Sınıflar), Pegem A Yayıncılık,
Ankara.
3) MEB.(2017). İlkokul Matematik Programı.
4) Oklun, S.,Toluk, Z. (2007), İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Maya Akademi
Yayıncılık, Ankara.
5) Özçelik, Durmuş Ali ve Diğerleri (1997). İlköğretim Matematik Öğretimi. YÖK/ Dünya Bankası,
Ankara.
6) Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Williams, J. M. Bay. İlkokul ve Ortaokul Matematiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, buluş, planlanmış etkinlik, örnek olay.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15543
ÖK.255453
ÖK.355453
ÖK.455453
ÖK.555453